odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG 14h-


HÍREK
Cannes - A japán Kore-eda Hirokazu filmje kapta az Arany Pálmát
Cannes - A magyar versenyfilm nyerte a kritikusok különdíját
A Nem vagyok boszorkány nyerte a 25. Titanic Nemzetközi Filmfesztivált
Zenei és magyar vonatkozású filmek a 25. Titanicon
A Tűzgyűrű: Lázadás ledöntötte a Fekete Párducot az észak-amerikai kasszasikerlista éléről
JÁTSZ/MAN
Catwoman
A HONLAP IZÉJE
A honlap romkom-mestere
MEGKÉRDEZTÜK
\"Elég valószínűtlennek tűnt, hogy Hollywood megvenné valamelyik történetemet!\"
MOLY
Kizökkent idő
Megkérdeztük  
"Nem számít, milyen keményen dolgozol valamin, mindig van valamiféle nálunk felsőbb erő, melyet nem tudunk befolyásolni"
2009. április 9. | 01:04

A héten került mozikba a 70 éves Woody Allen 35. játékfilmje, a Match Point, melyet Londonban forgatott, és melynek műfaja némiképp meglepően dráma. A Total Film újságírója, Jerry Cooney készített ez alkalomból interjút a rendezővel.

-Meg szokta engedni másoknak, hogy elolvassák a forgatókönyvet a forgatás előtt?

-Nem. Ez is az egyik oka annak, hogy a Match Point-ot Angliában forgattam. Amerikában a stúdiók, ha készek is rá, hogy finanszírozzák a filmemet, el akarják olvasni a forgatókönyvet, és tudni szeretnék, ki játszik majd benne. Valamiféle kapcsolatot szeretnének velem kialakítani, de én soha nem tudtam úgy dolgozni. Nem az egóm, vagy valamiféle neurózis miatt – csak egyszerűen nem tudok úgy dolgozni. Azért készítettem a Match Point-ot Angliában, mert össze tudtam szedni rá a pénzt úgy, hogy egyetlen kérdést sem tettek fel.

- Miért választotta ki Scarlett Johansson-t és mit gondol róla, mint színésznőről?

- Nos, ez érdekes, mert először úgy gondoltam, a pénz miatt tisztán angol stábbal fogok dolgozni. Aztán kiderült, hogy bár nagyrészt angolokból fog állni a stáb, mégsem lesz 100 százalékig az. Így eredetileg Kate Winslet-et választottam, de kevéssel a forgatás megkezdése előtt felhívott, és azt mondta, hogy most fejezett be egy filmet, nagyon kimerült,.és nem is töltött elég időt a kisgyerekével. Láttam, hogy ki akar szállni, és meg is tudtam érteni. Így új színésznőt kellett találnom, kiderült, hogy az illető lehet amerikai is, így hát átnéztem a listámat, és megláttam Scarlett nevét rajta. Láttam őt előtte az Elveszett jelentésben és a Tétova tinédzserekben, és azt gondoltam, hogy csodálatos, szexi, mindamellett csodálatos színésznő is – jó őt látni a vásznon. Azt érzem vele kapcsolatban, amit oly sok más ember is, hogy ő egy új, jogosan népszerű és hiteles filmsztár, aki vászonra termett, de nem felületes – igazi mélység van benne. Elküldtem neki a forgatókönyvet péntek este; vasárnap már igent is mondott rá.

- Egyenesen a forgatásra érkezett?

- Igen. Az első jelenetet, amit vele felvettem, kora reggel forgattuk. Egész éjjel repült, hogy odaérjen Amerikából, még próbálni sem volt időm vele, egyszerűen bejött a pub-ba és felvettük a jelenetet vele és Jonathan Rhys-Meyers-szel. Ez egy nagyon nehéz jelenet volt egyébként, ő viszont egyből eljátszotta, kecsesen és csodálatosan, én pedig tudtam, hogy a belé vetett hitem visszaigazolódott. Egy nagyon szexi szereplőt akartam, hogy a közönség megérthesse, miért is érezhet Jonathan rögtön olyan heves szenvedéllyel felé. Forró párt akartam belőlük.

- Jonathan Rhys-Meyers karaktere nagyon erkölcstelen, mégis, mintha azt akarta volna, hogy a közönség szurkoljon érte...

- Ez szigorúan csak a színész miatt van. Jonathan Rhys-Meyers kiválasztásával olyan valakit szerződtettem, aki természetesen vonzó, édes, megkínzott és szimpatikus. Nagyon karizmatikus személyiség. Egyáltalán nem extrovertált vagy törtető, de képes ezt elhitetni veled. Nem lehet őt annyira utálni, mintha mondjuk Robert De Niro-t vagy Jack Nicholson-t választottam volna a szerepre, akiknek magukból eredő nyers személyiségük van. Bizonyos értelemben még együtt is lehet érezni Jonathan filmbeli szenvedésével, dacára a ténynek, hogy a helyzet eléggé borzalmas.

- A film azt sugallja, nem számít, milyen keményen dolgozol valamin, mindig van valamiféle nálunk felsőbb erő, melyet nem tudunk befolyásolni. Valóban így érzi?

- A film kifejezi a filozófiámat. Mindig is nagyon hittem a szerencsében. Azt hiszem, az emberek azért utálják elismerni a szerencsének az életben játszott óriási szerepét, mert ez azt jelenti, hogy az éleünk nagy részét nem mi irányítjuk. Mindig bele lehet futni olyanokba, akik azt mondják: “A saját szerencsém kovácsa vagyok.”  És persze a kemény munka is nagyon sokat számít. De végül mindig óriási szükséged lesz a szerencsére, a kapcsolataidban, a karrieredben, az egészségedi állapotodban, és vagy egy millió más dologban, ami aztán helyébe lép az összes kutatásnak, kemény munkának, gyakorlásnak, imádságnak, és mindannak, amit csak megtennél, így vagy úgy, csak hogy befolyásolhasd az életed – és mindezt egyszerűen értelmetlenné teszi. Ebben mindig is nagyon hittem.

- A színészek csak két órára kapták meg a forgatókönyvet, tehát azon nyomba el kellett olvasniuk, utána vissza kellett adniuk. Miért?

- Nos, nem szeretem, mikor a producerek vagy a stúdiók elolvassák a forgatókönyvet, mert nem saját épülésük miatt teszik ezt, hanem hogy beleszólhassanak a munkámba. És most minden elfogultság nélkül, ahogy ők nyilván nem kérnének meg engem, hogy intézzem el az üzleti ügyeiket és szerződéseiket, ugyanúgy engem sem érdekel a véleményük a forgatókönyvről, a dialógusról vagy a karakterekről, és nem is hiszek benne, hogy ezt meg tudnák ítélni. Szóval ezért nem kapják meg ők a forgatókönyvet. Ami a stábot illeti, ha az illetőnek nagy szrepe van a filmben, mint Scarlett-nek vagy Jonathan-nak, annak odaadom az egész forgatókönyvet, hogy elolvassa. De ha egy színész csak egy napra jön, neki nem kell elolvasnia mind a 120 oldalt, mikor csak három oldalon tűnik fel. És eddig még egy színész sem utasított vissza amiatt, hogy nem engedtem neki elolvasni a teljes forgatókönyvet. Egy csomó dolog jobban foglalkoztatja őket.

- Ezek szerint Scarlett és Jonathan is csak két órára kapta kézbe?

- Nos, igen, aztán szeretem visszakapni, mivel, tudja, még a végén lefénymásolnák, odaadnák valami producernek, utána meg már csak azt venném észre, hogy beleszóltak a munkámba!

- Nagyon sok  mindent élt át, magánéletben és munkában egyaránt, de úgy tűnik, az utóbbi években újjászületett. A kérdés az: szerencsésnek érzi magát?

 

- Nagyon szerencsés vagyok, ez nem kérdés. Hihhetetlen szerencse kísért végig az életemen; először is, tehetségesnek szüettem, aminek már kiskoromban nagyon nagy hasznát vettem, mivel nagyon rossz tanuló voltam, és ha nem lett volna tehetségem, amire tudtam hivatkozni, nem tudom, mihez kezdtem volna az életemmel. A szüleimnek hosszú, egészséges életben volt részük. Apám 100 éves is elmúlt, mikor meghalt, anyám pedig 95 évesen hunyt el. Egész életemben jó volt az egészségem, szerencsés voltam a filmiparban. Mikor az egészet elkezdtem, valamiért az összes kritikus elnézte nekem a hibáimat, és csak a jó dolgokat hangsúlyozták ki. Semmi másom nem volt, csak szerncsém. Persze lehet, hogy ha most kisétálok az ajtón, összeesek és meghalok, de jelnleg egészségileg jól érzem magam – tornázom minden nap, törődöm az egészségemmel, figyelek az étrendemre, korán lefekszem. Úgy fest, egészen addig készíthetek filmeket, amíg azok az embereket érdeklik.

- A színészek mindig azt mondják, hogy a szereplőválogatáskor Ön mindig nagyon rövid és felületes. Ad az első benyomásra?

- Nem vagyok nagy társasági ember. Nem szeretek emberekkel találkozni, és számomra mindig nagyon kényelmetlen, mikor egy színész vagy egy színésznő bejön. Mind azt akrják, hogy kedveljem meg őket, és hogy adjam nekik a szerepet; hatukkal találkozom, és csak egyiküket fogom kiválasztani. Így hát általában azzal próbálkozom, hogy filmekről és videókról választom ki őket, és amikor észreveszek valakit, akit jónak tartok, egyetlen pillantást akarok csak rá vetni, hogy megbizonyosodjak róla, tényleg olyan, amilyennek gondoltam. Mindig azt mondom, csak köszönök nekik, és ne gondolják azt, hogy a találkozás rövidsége bármit is jelent.

- És ez a köszönés elég?

- Elég, mivel korábban láttam már őket videón vagy filmekben. Legtöbbször nagyon jól működiki a dolog, de persze néhanapján én is mellélövök. Olyasvalakit veszek fel, aki nem igazán jó abban a szerepben. Ilyenkor vagy vele együtt kell dolgoznom, vagy – Isten bocsássa meg – le kell cserélnem. De mindig reméled, ez nem fog bekövetkezni.

- És hogy áll az új filmje, a Scoop?

- Londonban forgattam. Újságíró a főhőse, bár nem igazán az újságírásról szól. Scarlett Johansson egy egyetemi újság riporterét játssza, aki Londonba utazik nyári vakációra, én egy szegény, kispályás varieté-bűvészt játszom, Hugh Jackman egy jóképű arisztokrata, aki beleszeret Scarlett-be, ian McShane pedig egy újságírót alakít. Egy szerelmi történet és egy krimi kombinációja lesz – ugyanakkor nagyon humoros is. Humorosnak szánom, Scarlett pedig nagyon vicces benne. Ha mégsem működik, azt, gondolom, jövőre visszahallom maguktól.

 



További ajánlatunk
"Elég valószínűtlennek tűnt, hogy Hollywood megvenné valamelyik történetemet!"
2012. december 28. | 16:12

December 20-tól játsszák a magyar mozik a Pi élete című filmet. A The Times a film alapjául szolgáló regény írójával, Yann Martellel beszélgetett. A sikerkönyv írója elmeséli, hogyan lett regényéből az év egyik legjobb filmje úgy, hogy senki sem tett volna nagy téteket annak elkészülésére.
"Ez a legrémisztőbb svéd termék az ABBA óta"
2010. július 19. | 16:07

Július 8-án került a magyar mozikba A tetovált lány című film, amely Stieg Larsson Milennium-trilógiájának első kötetéből készült. Svédorszégban időközben elkészült a másik két kötet filmváltozata is, amerikában pedig már a remake-et tervezik. A rednezővel, a dán Niels Arden Oprevvel az RTÉ Ten munkatársa, Harry Guerin beszélgetett.
"Egyből a gyerekkori emlékeim jutottak eszembe"
2009. július 18. | 15:07

Július 2-án mutatták be a magyar mozik a svéd Tomas Alfredson Engedj be! című filmjét, melyet a magyra közönség már láthatot a tavalyi Titanic filmfesztiválon, és mely elkészülte óta több mint félszáz díjat nyert, szerte a világon. Az eredeti könyvből, John Ajvide Lindqvist nemsokára magyarul is olvasható regényéből hamarosan amerikai feldolgozás is készül, melyet a Cloverfield rendezője, Matt Reeves jegyez majd. A svéd direktorral az IFC.com munkatársa, Aaron Hillis készített interjút.
"A történetet a mélyben élők nézőpontjából meséljük el, nem a csúcson elhelyezkedőkéből"
2009. április 21. | 22:04

Április 9-tól látható a magyar mozikban Matteo Garrone számtalan díjat nyert filmje, a Gomorra. A Roberto Saviano azonos című, és nálunk is megjelent könyve alapján készült film a nápolyi alvilág bugyraiba vezet minket,nyers és kíméletlen hitelességgel. A rendezővel az Ioncinema munkatársa, Benjamin Crossley-Marra készített interjút tavaly októberben a New York-i Filmfesztiválon, a film amerikai bemutatója alkalmából.
"Aloysius nővér nem a papokkal harcol, hanem a jövővel"
2009. április 9. | 01:04

Március 19-én mutatták be a magyra mozik a Kétely című filmet, melyet idén 5 Oscar-díjra jelöltek, a négy színészi kategória mellett a legjobb adaptált forgatókönyvért is. John Patrick Shanley saját korábbi színdarabjából írta a forgatókönyvet, és rendezte meg a filmet - Shanley egyébként utoljára 1990-ben rendezett filmet, a Joe és a vulkánt. Az író-rendezővel az IFC.com munkatársa, Stephen Saito készített rövid interjút.
  archívum
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
A mindenség elmélete
Sráckor
Whiplash
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink