odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG 14h-



A Da Vinci-kód
The Da Vinci Code
ODEON ÉRTÉKELÉSE 2
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 7.0

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  The Da Vinci Code
év:  2006
nemzet:  amerikai (USA)
hossz:  143 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  FHE
dialógus:  szinkronizált
műfaj:  irodalmi adaptáció
kaland
thriller
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
Ron Howard
Szereplő
Tom Hanks
Audrey Tautou
Ian McKellen
Alfred Molina
Jürgen Prochnow
Paul Bettany
Jean Reno
Etienne Chicot
Jean-Pierre Marielle
Peter Pedrero
Operatőr
Salvatore Totino
Zeneszerző
Hans Zimmer
Író (Forgatókönyvíró)
Akiva Goldsman
Író (Eredeti mű szerzője)
Dan Brown (I)
Hang:
5.1
Szinkron:
angol (english), magyar, török
Feliratozás:
angol (english), görög, magyar, héber, izlandi, bolgár, török, hindi, horvát, szlovén, arab, román, szerb
Képarány:
2.40:1
Extra:
alternatív jelenetek
előzetes(ek)
interjúk
kimaradt jelenet(ek)
kisfilm(ek)
werkfilm
Előrebocsátom, az emberiség azon (vélhetőleg kisebbségben lévő) kasztjához tartozom, akik nem olvasták a Da Vici-kódot – ennek oka pedig egyszerűen a Kiskegyed-folytatásosok stílusát is alulmúló prózában keresendő. Így az összehasonlításra sem vállalkoznék, kihagynám, mennyire követi a film a könyvet (eléggé), csupán magáról Ron Howard rendezéséről szedném le a keresztvizet, hogy stílszerű legyek.
A történetről és a mű körüli hercehurcák valószínűleg mindenki előtt ismertek – legutóbb épp Indiában történt meg, hogy a katolikusok és a muzulmánok közösen tiltakoztak (ilyen is régen fordult elő), és a Cannes-i premier füttykoncertbe és nevetéshullámba fordult fogadtatása is nyilván eljutott mindenkihez. A kérdés tehát az: valóban botrányos-e a film (mérsékelten, de hát aki ezt komolyan veszi, az meg is érdemli), illetve hogy indokolt volt-e a kritikusok ellenérzése – teljes mértékben.
A történet ugyanis zagyva, kusza, bárgyú és zavaros, az első perctől az utolsóig, ráadásul majd’ szétszakad az erőlködéstől, annyira igyekszik magát komolyan venni és annak mutatni. Érthetetlen, hogy mit láttak meg (természetesen a biztos box office-robbantáson kívül) a regényben és a most már sorozatban igénytelen és elavult forgatókönyveket jegyző Akiva Goldsman írásában a stábtagok, kezdve Ron Howard-dal, és folytatva a sort Tom Hanks-szel és Ian McKellen-nel, akik most talán már megtehetnék, hogy a minőséget is figyelembe vegyék, ne csak a bankszámlát – de hát nem. Pedig Howard ideális választásnak tűnt, az a fajta kismester ő, aki élvezetes filmeket készít, csak akkor van baj, ha valami többről van szó, és az emberi természetről akar szólni, nos, akkor menthetetlenül jön a szupergiccs (lásd két Russel Crowe-os darabját, az Egy csodálatos elmét és a Remény bajnokát). A filmet belengi a mesterkélt miszticizmus és összeesküvés-elméletek (amiknél még Mel Gibson is jobbakat talált ki, egyszeri taxisofőrként), a kódtörés kódtöréséhez való ködtörés olyan fantáziátlan és sablonos hajszával jár együtt, amiért kiátkozás járna, és akkor még nem is szóltunk az olyan nyilvánvaló logikátlanságokról, melyek következtében a Da Vinci-kódnak ott lenne a helye a minden idők legtöbb bakiját produkáló filmek között – hogy rögtön egyet említsünk az elejéről: a fejbelőtt professzor több termen evickél még át, miközben rejtett figyelmeztetéseket helyez el a Lovre több termében, majd olyan, többszörösen összetett üzenetet hagy hátra, aminek legalább négyfajta megoldása is kínálkozik, csak hogy üldözőit is félrevezethesse. És akkor még ott van a szájbarágás magasiskolája: mindne egyes múltbéli eseményt kötelező azonnal fakó képsorkon láttatni, így ha a kis Sophie nagyapját idézi fel, azonal ráncos kezet látunk - készszerencs, hogy a dobozos tej nem kerül elő, hiszen akkor nyilván legelésző teheneket és pasztörizáló munkásokat látnánk.
Lédskfdslfdjgsdélfjkldéskaf – ezen nyilvánvalóan ügyesen kódolt sor azt jelenti: mi ez a vacak???

TomTom
» Olvasói szinopszis «
2006. május 25. 01:28 - Minőség

A filmtörténet egyik leggyöngébb filmje, igazi giccses fércmű, rosszindulattal és szakmai igénytelenséggel megírva.
2009. szeptember 5. 16:42 - csabaga

A kritika szerzője egy dokumentumfilmet várt? Az osztályzat erre enged következtetni.
Olvasói hozzászólások (1 db)

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
A mindenség elmélete
Sráckor
Whiplash
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink