odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG nyitva Maris



Sziklák szeme
The Hills Have Eyes
ODEON ÉRTÉKELÉSE 8
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 7.9

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  The Hills Have Eyes
év:  2006
nemzet:  amerikai (USA)
hossz:  107 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  Budapest Film
dialógus:  szinkronizált
műfaj:  horror
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
Alexandre Aja
Szereplő
Maxime Giffard
Michael Bailey Smith
Tom Bower
Ted Levine
Kathleen Quinlan
Dan Byrd
Aaron Stanford
Robert Joy
Desmond Askew
Operatőr
Maxime Alexandre
Zeneszerző
tomandandy
Író (Forgatókönyvíró)
Alexandre Aja
Wes Craven
Grégory Levasseur
Hang:
5.1
Szinkron:
angol (english), magyar
Feliratozás:
angol (english), svéd, finn, magyar, dán, norvég
Képarány:
2.35:1
Extra:
audiokommentár(ok)
előzetes(ek)
videoklip
werkfilm
Wes Craven 1977-es filmje, a Hills Have Eyes a három évvel azelőtt készült Texas-i láncfűrészes mészárlás halvány utánérzése volt mindössze, ám annyira azért jól darált, hogy 1985-ben folytassák. A fiatal gall direktor Alexandre Aja, az átlagosnál jóval véresebb, horrorba hajló thrillerével, a Magasfeszültséggel lépett fel a nemzetközi porondra, s egészen a Sundance fesztiválig jutott vele. Nem kellett sok idő ahhoz, hogy a két rendező találkozzon és közös boszorkánykonyhájukban kifőzzenek valami vértől bugyborékoló ínyencséget. Craven 1977-es filmjét, illetve az amerikai tőkét aprította az üstbe, Aja pedig friss látásmódjával, a terror és az emberkínzás receptjével fűszerezte azt. A végeredmény olyan nyers és nyugtalanító képekkel operál, amilyeneket mainstream filmben nem láthattunk, az 1974-es Texas-i láncfűrészes mészárlás óta. Előre kell bocsátanom, hogy a moziban mi már a cenzúrázott, a plázák közönségének erőszak-komformjához igazított verziót láthatjuk, Aja komplett vízióját majd csak DVD-n merik kiadni.
Adott az amerikai mintacsalád: az erős jellemű ex-rendőr apuka, a szimpatikus anyuka, két tinédzser gyerekük és a már anya szerepbe cseperedett harmadik, valamint annak pasija és a kisbabájuk. Terepjárójukkal és a vontatott lakókocsival épp Nevadában vágnak át a sivatagon, amikor nem teljesen véletlenül lerobbannak. A vej előre, az após visszafelé indul segítségért, a lakókocsinál maradt család egyik tagja azonban hamarosan felfedezi elkóborolt kutyájuk kibelezett hulláját. A pánik elkerülése végett inkább nem szól senkinek, ám hiába minden igyekezet, hamarosan mindenki a saját (vagy valamelyik szeretett családtagja) bőrén tapasztalja, hogy nincsenek egyedül: egy radioaktivitástól eltorzult, degenerált család szomjazik a vérükre. Elkeseredett harcba kezdenek a túlélésért, de sajnos sokkal több a vesztenivalójuk, mint támadóiknak.
Nos ezt a filmet nehéz szeretni, az irónikus Motellel szemben itt valahogy nem tudunk őszintén vihorászni az eltúlzott erőszakon - és ez már a vágott verzió, jegyzem meg még egyszer. Ahol egy csecsemő homlokához nyomnak egy Magnumot, ott a szórakozás illetve a szórakoztatás minősége némiképp megváltozik.

Bilagit
» Olvasói szinopszis «
2006. július 7. 12:23 - attila86

3 évvel később az alaphorror, a Texasi láncfűrészes után, Wes Craven is elkezdte ledöntögetni a tabukat, és leforgatta A domboknak szeme van című filmjét, mely számára az első jelentősebb alkotása volt. A filmben nincsenek klasszikus szörnyek, hanem a kannibalizmus az, ami sokkol. A magyar felmenőkkel is rendelkező Alexandre Aja-ra a 70-es évek horrorjai hatottak igazán és ez kitűnik mindkét nagyobb játékfilmjéből. A film rögtön sokkoló gyilkosságokkal indít, ez körülbelül a stáblista levetítéséig fog tartani, azaz végig. A sivatagon át utazó 7fős család hamarost „megtizedelődik”, és utána az életben maradottak viszontagságairól szól a film. A szereplők játékára nem lehet panasz, hihető a kezdetben civakodó testvérek "egymásra találása" és az újdonsült apa haragja, aki elindul gyermekét megmenteni. Bár kissé irracionális egy baseball ütővel neki indulni egy falunak. A fényképezés és az operatőri munka jeles, nagyszerű hatást érnek el nyugtalanító képeikkel. Ki kell emelni a maszkmestert, aki hihetetlenül jól megformálta az eltorzult bányászsarjakat. Illetve igazán odaillő a zene is, néhol Morriconés beütéssel,(sivatagban milyen is lenne) bár a Haute Tension-ban halható hangefekteken nem tesz túl. A film befejezése jó, a néző maga döntheti el, vajon mi történik a továbbiakban. Olyan csattanó azért nincs, mint Aja előző alkotásában. A legnagyobb hiba a túlkapások, illetve egy két ellentmondásos rész. Érdekes, hogy Jupter(a főgonosz) hasát átszúrják, ez meg se kottyan neki, majd mikor lábon szúrják, a vesztét okozza. A megnézés után érdemes lezuhanyozni, hisz elég sok vér folyt ki a vásznon. A filmről el kell mondani, hogy az egyik legbrutálisabb horror, és itt tényleg el kell gondolkozni, hol van vége a szórakoztatásnak. Mindenesetre az ne nézze meg, aki egy vidám filmet szeretne megnézni, de az se, aki sorozatgyilkosos, szellemes, esetleg okkult, mai thrillerekhez van szokva. Aki kacarászni akar, nézzen vígjátékot, vagy Tarantinót, bár az abban eltúlzott brutalitás, számomra csak a Mester degenerációját jelenti. A horror jelentése borzalom, azon pedig ritkán nevet az ember. Aja mindenképp új színt vitt a haldokló műfajba, de egy fokkal visszavehetne a brutalitásból és jobban a racionalitás felé tendálhatnának a történések.(például nem kell fölélednie egy 3X átlőtt embernek) Mindenesetre a filmben sokkal több a pozitív, így hororr-rajongóknak ajánlott.
Olvasói hozzászólások

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
A mindenség elmélete
Sráckor
Whiplash
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink