odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG 14h-


Mission: Impossible III
Mission: Impossible III
ODEON ÉRTÉKELÉSE 7
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 6.1

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  Mission: Impossible III
év:  2006
nemzet:  amerikai (USA)
hossz:  128 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  UIP Duna
dialógus:  szinkronizált
műfaj:  akció
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
J.J. Abrams
Szereplő
Jonathan Rhys-Meyers
Tom Cruise
Ving Rhames
Michelle Monaghan
Philip Seymour Hoffman
Laurence Fishburne
Keri Russell
Billy Crudup
Maggie Q
Simon Pegg
Operatőr
Daniel Mindel
Zeneszerző
Michael Giacchino
Író (Forgatókönyvíró)
J.J. Abrams
Bruce Geller
Alex Kurtzman
Roberto Orci
Hang:
5.1
Szinkron:
angol (english), magyar, cseh
Feliratozás:
angol (english), lengyel, görög, finn, portugál, magyar, cseh, héber, izlandi, bolgár, horvát, szlovén, arab, román, szerb
Képarány:
2.35:1
Extra:
audiokommentár(ok)
előzetes(ek)
interjúk
képgaléria
kimaradt jelenet(ek)
kisfilm
rejtett extra
werkfilm
Az elmúlt évek legjobb filmkezdése: Ethan Hunt (Tom Druise) megbilincselve, szívében képletes, fejében tényleges bomba, vele szemben kedvese, Julia (Michelle Monaghan), és a főgonosz Owen Davian (Philip Seymour Hoffman) a film MacGuffin-ját, a „nyúllábat” követeli tőle, különben lelövi a lányt. A számolás megkezdődik, Hunt ügynök levegőért kapkod (ó, még a könnye is kicsordul), aztán Davian 10-ig ér, s lövés dördül. Mindez Lalo Schiffrin főtémája előtt, a legjobb Bond-mozikat megidéző előjátékkal, a forgatókönyv ráadásul még azt a szemtelenséget is elköveti, hogy szó esik egy bizonyos repülőgépes kalandról, amit természetesen a folytatásban még látni fogunk. Eddig filmtörténet, de bírja-e színész-producer hősünk szuflával a következő 120 percben is?
Mert ő bizony visszavett a tempóból, terepmunka helyett inkább csak kiképző edzéseket tart, és keményen csajozik (Katie, most ne nézz ide!). Ám amikor egyik különösen kedves tanítványát egy nyomozás közben elrabolják, naná, hogy ismét megmentené a világot. Így hát jön Tom Cruise és az elszánt hajsza, a Washington-Berlin-Róma-Peking-tengely és megannyi hozzávaló csavar mentén – több szót nem is kell a történetre magára vesztegetnünk.
A 60-as években indult tévésorozatot (nálunk Szupercsapat – brrrrr – címmel futott az olvadás és a vasfüggöny leomlása után) 1996-ban gondolták leporolni, amikor még nem jutott minden hétre valaki a Hazárd megye lordjai közül, Starsky vagy Hutch, Miami vagy Vice. Kissé meglepő módon Brian De Palmára bízták az első részt, aki Hitchcock leghűségesebb és legjobb követőjének bizonyult, épp ezért volt furcsa, hogy pont a történetben, a fordulatokban és a feszültségben veszett el, annál inkább emlékezhetünk viszont az akciójelenetekre. Négy évvel később az ázsiai akciórendező, John Woo kapott megbízást – a folytatás (mely egyébként kimondva-kimondatlanul pontosan egy Hitchcock-opusz, a Forgószél remake-je), szinte teljes nevetségességbe fulladt, és önmaga paródiájává vált, a túlírt és túlrendezett jelenetek és a lassított felvételben repülő fehér galamb pedig már a biztos jele volt annak, hogy egy szép karrier leszállóágához érkeztünk. Egyedül Cruise sziklamászás-akrobatikája ért valamit, ami szerencsére a film elején van, így még a kölcsönzési díjat is kibekkelhetjük) Azóta hat küzdelmes év telt el, és úgy látszott, a harmadik rész tető alá hozása maga a lehetetlen küldetés. Szereplők (Kenneth Branagh, Scarlett Johansson) és rendezők (Joe Carnahan, David Fincher) jöttek mentek, csak egy volt biztos: Cruise, aki, mint a merchandise producere, kénye-kedve szerint kapta elő az újabb és újabb neveket és elvárásokat napszemüvege mögül. Félő volt, hogy a harmadik epizód és annak rendezője, a Lost-on és Alias-on edződött J. J. Abrams Cruise játékszerévé válik (aki nem hiszi, nézzen bele az Utolsó szamuráj extráiba, ahol Ed Zwick mintha csak véletlenül ülhetett volna a rendező feliratú székbe) – és bizony vannak erre utaló jelek, mint amilyen az, mikor egyszerre három nő epedezik versenyt a főszereplőért. Ezzel együtt, ha a spanyolviasz feltalálásának nem is lehetünk szemtanúi, élvezetes és megbízható mozit kapunk.
Abrams, aki íróként is kivette részét a projektből, kellő arányérzékkel használja a cselekmény-bonyolítást és az akcióbetéteket, 10 percnyi etapokra bontva a futamidőt. Ehhez társul a színészgárda, Simon Pegg-gel a Haláli hullák hajnalából, a méltatlanul keveset foglalkoztatott Billy Crudup-pal, valamint Philip Seymour Hoffman-nal, élete első kommersz-, valamint negatív szerepében; káprázatos alakítását még Szakácsi Sándor fáradt és túlkoros szinkronjának sem sikerült elrontania. És bár több minden terheli a rendező bűnlajstromát (a szerelmi szál, a helyenként irreálissá fokozott akciók és trükkök, valamint a legfájóbb, a cikibe nyúló „ej, de jófejek is vagyunk”-vonulat), olyan pörgést és valóban működő, meglepetésekkel teli cselekményvezetést kapunk, amilyet régen. Abban pedig még az ellenzőknek is igazat kell adniuk, hogy mindkét korábbi részt felülmúlja.

TomTom
Olvasói hozzászólások (1 db)

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
A mindenség elmélete
Sráckor
Whiplash
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink