odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG 14h-



Tétova tangó
Je ne suis pas la pour etre aimé
ODEON ÉRTÉKELÉSE 9
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 9.2

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  Je ne suis pas la pour etre aimé
év:  2005
nemzet:  francia
hossz:  93 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  Mokép
dialógus:  szinkronizált
műfaj:  dráma
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
Stéphane Brizé
Szereplő
Patrick Chesnais
Anne Consigny
Georges Wilson
Lionel Abelanski
Cyril Couton
Genevieve Mnich
Operatőr
Claude Garnier
Zeneszerző
Eduardo Makaroff
Christoph H. Müller
Író (Forgatókönyvíró)
Stéphane Brizé
Juliette Sales
Hang:
2.0
Szinkron:
magyar
Képarány:
1.33:1
Ha egy filmben kiemelt szerepet kap a tánc (konkrétan pedig a tangó), akkor az vagy egy Carlos Saura-opusz, vagy romantikára kell számítanunk, általában vígjátéki elemekkel megtámogatva. Jelen darabunk, a Tétova tangó Frankhonban készült, így marad a második lehetőség, ám önfeledt kacagásra ne számítsunk. Persze láttunk már Pina Bausch-koreográfiára a színpadra belibbenő hölgyeket, és emlékezhetünk, ott mi érte a főhősöket (haláleset + börtön), és vizsgált művünk is ezen Almodóvar-dolgozathoz áll legközelebb. És nem csupán a drámai hangvétel miatt, de azért is, mert itt is kitüntetett szerepet kap a szemközti ablak mögött folyó tanfolyam.
Főhősünk, az ötven feletti Jean-Claude még bonjour-nyi köszönőviszonyban sincs belga kollégájával. Szürke egyéniségéhez kiválóan passzol a friss tavaszi kollekció barna ballonkabátja, melyet a kifejezetten közalkalmazottak számára formatervezett aktatáska tesz teljessé – kis továbbképzéssel végrehajtóból akár a lexikonügynökségig is vihette volna. Hirtelen elhatározással beiratkozik a fent már jellemzett tánciskolába, ahol találkozik a fiatal Francoise-zal – pedig a lánynak sem kell messzire mennie, ha a telibetalálni akart életek céltáblájának pereme körül keressük a lövésnyomokat. Vőlegénye, Thierry az a reménybeli írójelölt, aki tanári állása mellett (vélhetőleg első) könyvét kívánja végre befejezni (sejthető, milyen sikerrel), ráadásul, ha a kamera kicsit felemelkedik, látható, hogy nem csupán elől, de feje búbján is aktívan kopaszodik. Aztán ahogy az ilyenkor már senkit nem ér váratlanul, hipp-hopp és máris egy szerelmi háromszög közepén találtuk magunkat.
Hogy egy olyan lány, aki kisugárzásával még a csillagtalan februári égboltot is beragyogja, mit keres egy olyan férfi mellett, akinél még a vízállásjelentés is izgalmasabbnak tűnik (és ha megszólalnak, kiderül, ez így is van), kissé érthetetlen – de ez a film egyetlen hibája, amúgy is tudjuk, a szerelem vak, és biztos van valaki, akinek őszinte örömet okoz, ha tilos a hajóvonták találkozása. Ami ezután következik, az a komótos tempó ellenére is gyönyörű: a két ember közeledése nem éppen zökkenőmentes, ám mindenképp tanulságos. Jean-Claude ugyanis Francoise révén önmagát, a maga körüli világot, és elmúlt ötven évét is felfedezi végre. Ilyen, mikor nem a tinédzserek, hanem a felettük levő generációk tétovák.

TomTom
Olvasói hozzászólások

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
A mindenség elmélete
Sráckor
Whiplash
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink