odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG nyitva Maris


Bikaborjak
I Vitelloni
ODEON ÉRTÉKELÉSE 10
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 8.0

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  I Vitelloni
év:  1953
nemzet:  francia
olasz
hossz:  103 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  Fantasy Film
dialógus:  szinkronizált
műfaj:  dráma
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
Federico Fellini
Szereplő
Franco Interlenghi
Alberto Sordi
Franco Fabrizi
Leopoldo Trieste
Riccardo Fellini
Leonora Ruffo
Operatőr
Carlo Carlini
Luciano Trasatti
Otello Martelli
Zeneszerző
Nino Rota
Író (Forgatókönyvíró)
Ennio Flaiano
Federico Fellini
Tullio Pinelli
Hang:
sztereó
2.0
Szinkron:
olasz, magyar
Feliratozás:
magyar
Képarány:
1.33:1
Extra:
dokumentumfilm(ek)
előzetes(ek)
interaktív menük
kisfilm(ek)
közvetlen jelenetválasztás
A Bikaborjak a második világháború utáni olasz filmművészet egyik alap-alkotása, egyben Fellini tényleges első filmje, mely többek között az Ezüst Oroszlán-t is elnyerte.
A probléma a háború után helyét kereső nemzedék sorsa. Egyrészt ebben a generációban él még egyfajta nosztalgia a háború előtti királyság, illetve a Mussolini-korszak iránt, másrészt tele van önéletrajzi elemekkel Fellini ifjúságából. A filmet erő;s csehovi irónia lengi körül (akár Mihalkov Etűdök gépzongorára, vagy Gothár Idő van című művét).
A Bikaborjak nem megszépítő messzeségből mutatja be a kisvárost, hanem az idill helyett szinte mikroszkopikus élességgel ábrázolja ezt a sajátos társadalmi csoportot, a "vitellonikat". A folklór helyett realizmus, ha tetszik, neorealizmus uralkodik. Ha a dramaturgia mélyére tekintünk, felfedezhetünk valamiféle titkos nyugtalanságot, illetve kétségbeesést, amely a felszín mögött félárnyékban húzódik meg, és amely kétségbeesés lényege a majdani jövő, az elkerülhetetlen sors, "mert mindenki determinált". Nemcsak egzisztenciális félelmekről, hanem egyfajta sorstalanságról is beszél Fellini; ne felejtsük el, hogy ez az évtized az elveszett nemzedék korszaka az amerikai irodalomban. Fellini ábrázolása szerint ezek a bikaborjak sokkal inkább az anyegini felesleges generáció törpe-reinkarnációi.
A Bikaborjak lelkiállapotát költőien és expresszíven ábrázolja, és miután saját életéből is rendszeresen idéz, álomszerűséget is belecsempész a film szövetébe. Bár csak az egyik hős (Moraldo) képes kitörni a közegből, a film mindvégig szemérmes távolságtartással szemléli hőseit, Fellini önmagát.
Életművében egyébként tendenciózus ez a látásmód, amikor részvéttel és elfogadással, de kőkemény distanciával kezeli figuráit. Mindez nem von le semmit a mű értékéből, hiszen Fellinit nem kritikai realista szerzőként tartjuk számon, hanem sokkal inkább a fantáziavilág aranykoronás mestereként.

Tappy
Olvasói hozzászólások

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
A mindenség elmélete
Sráckor
Whiplash
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink