odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG 14h-



36
36 Quai des Orfèvres
ODEON ÉRTÉKELÉSE 8
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 8.2

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  36 Quai des Orfèvres
év:  2004
nemzet:  francia
hossz:  110 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  Best Hollywood
dialógus:  francia nyelvű
műfaj:  krimi
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
Olivier Marchal
Szereplő
André Dussollier
Gérard Depardieu
Daniel Auteuil
Catherine Marchal
Guy Lecluyse
Roschdy Zem
Jo Prestia
Olivier Marchal
Valeria Golino
Daniel Duval
Francis Renaud
Operatőr
Denis Rouden
Zeneszerző
Erwann Kermorvant
Axelle Renoir
Író (Forgatókönyvíró)
Dominique Loiseau
Frank Mancuso
Julien Rappeneau
Olivier Marchal
Hang:
5.1
DTS
Szinkron:
francia, magyar
Feliratozás:
angol (english), francia, magyar
Képarány:
1.85:1
Extra:
ajánló
előzetes(ek)
fotógaléria
honlapajánló
interjúk
werkfilm
Valljuk meg, a francia filmgyártás az utóbbi években jelentős mélyrepülésbe kezdett; a művészfilmekben az egy alkotásra eső aberrált szereplők száma bőven háttérbe szorítja a valódi értéket, a vígjátékok pedig egymást túllicitálva igyekeznek alulmúlni egymást színvonalban. A korábbi neves alkotók közül számos eltűnt (mint Pierre Richard), néhányan pedig szemmel láthatólag mindent megtesznek, hogy egykori renoméjukat darabokba aprítsák – Luc Besson igénytelen fércművekhez adja nevét (igaz, csak producerként vagy íróként), Mathieu Kassovitz Amerikában rendez tucat-horrort, és Jean Reno is bármit bevállal, amit elé tesznek. Az egyetlen üdítő kivételnek a bűnügyi filmek számítanak; pár éve kellemes meglepetésnek számított a Gengszterek, majd a Becsületkódex is. Most az előbbi rendezője, Olivier Marchal állt elő új darabbal, a 36-tal.
A párizsi pénzszállítókat hónapok óta tartja rettegésben egy banda. Hőseinket, Léo Vrinkst, a készenléti alosztály parancsnokát (Daniel Auteuil) és Denis Kleint, a bűnmegelőzési nyomozó hivatal vezetőjét (Gerard Depardieu) választás elé állítja áthelyezése előtt álló főnökük: kettőjük közül az örökli megüresedett posztját, aki előbb bukkan a társaság nyomára. A két zsaru között ádáz versenyfutás kezdődik, mely a nemtelen eszközök alkalmazásától sem riad vissza.
A plakát, az első képek és néhány kritika alapján egyfajta francia Szemtől szemben-re számítottam, ám szerencsére csalódnom kellett. Nem mintha bármi bajon lenne Michael Mann alkotásával, sőt, éppen ellenkezőleg, egyik kedvenc darabomról van szó. Csupán féltem, hogy a már bejáratott irány visszafelé működik, és most egy amerikai filmből csinálnak francia remake-et. A rendőri szakmából rendezővé avanzsáló Marchal pontosan tudja, hogy semmi értelme nem lett volna hozzányúlni Mann remekművéhez, így a 36 csupán abban hasonlít hozzá, hogy ebben is szerepel pénzszállító-rablás, valamint szomorú és megtört rendőrök. Sajnos ez utóbbi nem a hűvösre szűrt képekben és észrevétlenül alkalmazott kitűnő zenében, hanem ennél jóval direktebb eszközökben nyilvánul meg – a kemény zsaruk annyit sírnak, hogy az még De Nirónak a Csak egy kis pánikban termelt könnyeinek mennyiségét is lazán lepipálja. A 36 közvetlen előzménye nem a Szemtől szemben, hanem a 70-es évek francia zsarufilmjei, melyeknek kiváló követője; az igazi háború nem a rendőrség és a bűnözők, hanem a két főszereplő rendőr között zajlik, akik nemtelen eszközökben nem válogatnak. Fordulat fordulat hátán, a kérdés pedig az, hogy melyik mocskos zsaru nyeri kettejük párharcát – az utánozhatatlan fizimiskájú Auteuil, vagy a testsúlyához hasonló nagyságú bajuszt viselő Depardieu.

TomTom
» Olvasói szinopszis «
2008. április 30. 10:44 - Barta Roland

Szerintem a 36 az utóbbi évek legjobb francia krimije! Azt hiszem, ha Melville még ma is élne és rendezne, ő is valami hasonló művet készített volna! Bár a film látványvilága, és a jól kidolgozott akciójelenetek is nagyon modernek, maiak, a tempó szerencsére nincs túlságosan felpörgetve. Való igaz, hogy az igazi harc nem a rendőrök és a gengszterek, hanem a két zsaru között folyik. Sőt tovább megyek, mind a két rendőr lelkében dúl egyfajta háború is. Tehát egyrészt harcolnak egymással, a bűnözőkkel, de legfőképpen a saját lelkiismeretükkel! Véleményem szerint nem jelenthető ki egyértelműen, hogy a Depardieu, vagy az Auteuil által (amúgy zseniálisan) játszott rendőr közül melyik a jobb, az erkölcsösebb. A filmet értelmezhetjük egy morális kérdésekből álló sorozatnak is, mely kérdésekre mindig, mindkét főszereplő következetesen a rossz választ adja. Szerintem nem a főszereplők rosszak, mocskosak (persze nem is szentek), hanem a folyamatos rossz döntéseik vezetnek az elkerülhetetlen végkifejlethez... A legnagyobb erkölcsi dilemmát az okozza számukra (ami a való életben is egy létező dilemma), hogy meg lehet-e egy rossz cselekedet (bűn) elkövetése árán akadályozni egy még nagyobb bűnt. Röviden összefoglalva a 36 egy nagyon jó, tartalmas, kiváló színészi játékot felvonultató krimi/dráma.
Olvasói hozzászólások

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
4%
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
28%
A Grand Budapest Hotel
14%
Kódjátszma
13%
A mindenség elmélete
5%
Sráckor
9%
Whiplash
26%
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink