odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG 14h-


Csak lazán
Be cool
ODEON ÉRTÉKELÉSE 5
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 5.1

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  Be cool
év:  2005
nemzet:  amerikai (USA)
hossz:  114 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  Intercom
dialógus:  szinkronizált
műfaj:  irodalmi adaptáció
vígjáték
krimi
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
F. Gary Gray
Szereplő
John Travolta
Uma Thurman
Vince Vaughn
Cedric the Entertainer
Dwayne Johnson (The Rock)
Steven Tyler
Debi Mazar
Harvey Keitel
Danny DeVito
James Woods
Wyclef Jean
RZA
Operatőr
Jeffrey L. Kimball
Zeneszerző
Baby Bash
Frankie J.
Happy Perez
John Powell
Író (Eredeti mű szerzője)
Elmore Leonard
Író (Forgatókönyvíró)
Peter Steinfeld
Hang:
5.1
Szinkron:
angol (english), lengyel, magyar, cseh, török
Feliratozás:
angol (english), lengyel, görög, portugál, magyar, cseh, héber, izlandi, bolgár, török, horvát, szlovén, román
Képarány:
2.40:1
Extra:
nincs
Az idén 80 éves Elmore Leonard Amerikában már jóformán nemzeti intézménynek számít, olyan kult-írónak, mint amilyen nálunk például Rejtő Jenő. Bár először majdnem ötven éve adaptálták, és az ő írásából készült többek között a Charles Bronson nevével fémjelzett Mr. Majestyk is, igazán felkapottá az 1995-ös Get Shortyval lett (vagy ahogy nálunk ismerik: Szóljatok a köpcösnek!). Csak ezután rendezte meg Tarantino a Jackie Brownt, Steven Soderbergh pedig a Mint a kámfort. A Csak lazán!, a Szóljatok a köpcösnek! folytatása egy évtizeddel az eredeti után készült el, ráadásul szintén Leonard által írott alapanyag után, így remélhető volt, hogy a hosszú szünet jót tett a filmnek, nem gyorsan összecsapott utánérzésről van szó, hanem gondosan kimunkált darabról. A helyzet azonban sajnos nem ez.
Chili Palmernek (John Travolta, gyakorlatilag az egyetlen személy, aki megmaradt az első részből, valamint az egyetlen, aki hozza magát) elege lett az álomgyárból. Amilyen elszántan küzdött, hogy vérbeli producer lehessen, annyira kiábrándult mára Hollywoodból. Sztárocskák jönnek-mennek, minden vacakból film (és folytatás) készül, ráadásul a négybetűs szavaknak abból a bizonyos gyűjteményéből egyet sem használhat, különben rögtön magasabb korhatár-besorolást kap a film, és oda a várható bevétel. A zeneipar viszont igen csábító; nem csupán egy sajnálatos gyorsasággal megüresedett produceri állás, hanem egy fiatal és szerfölött tehetséges énekesnő is erre a pályára csábítja. A lány mellé azonban nem csupán a zenekiadó csinos özvegye jár (Uma Thurman), hanem egy rakás felheccelt adós is, gangsta-rapperektől kezdve orosz maffiózókig, jobbára a másodosztályú kategóriából, ám számbeli fölényük így is meggyőző.
Az első filmnek bizony tisztességes rajongótábora alakult ki az évek folyamán, teljes joggal. Barry Sonnenfeld a Coen-tesók mellett kezdte operatőrként, és ez bizony látszik is a Köpcösön. A látszólag Chilihez méltó lazasággal odavetett (ám valójában aprólékosan kitalált) filmben minden a helyén van: a rengeteg szereplő minden hétköznapisága ellenére súlyosan abszurd és többségében debil alak, a történet pedig minden percben szolgál meglepetéssel. Valószínűleg a Csak lazán! alapjául szolgáló regény is ilyen lehetett, csak éppen ebből semmi nem látszik a vásznon. Ez pedig minden bizonnyal a rendező felelőssége: F. Gary Gray igazán szórakoztató akciófilmeket készít (Nincs alku, Az olasz meló), ám a vígjátékokhoz semmi érzéke: a karakterek annyira túlrajzoltak lettek, hogy egyszercsak szándéktalanul is, de önmaguk paródiájába fordultak, a sztori inkább csikorgóan kimódoltnak tűnik, mintsem ötletesnek. A színészek közül Vince Vaughn idegesítő karaktere hatalmas csalódás, Travolta és Uma Thurman hatalmas felhajtással beharangozott kettőse nem működik, táncjelenetük olyan semmilyen – ahogy a zene is, amire ropják. A film banalitásba és olcsó happy endbe oltott befejezésére pedig még egy lapáttal rátesznek a stáblista alatti idióta magántáncok. Egyedül az első részre tett utalások működnek – bár jobbára azok is csak a kedves emlékek miatt.


TomTom
» Olvasói szinopszis «
2005. november 21. 20:34 - péjé

Nemtom, hogy jól tettem-e, hogy megnéztem ezelőtt az első részt. Lehet, hogy jól tettem, mert így az felértékelődött a nagyon jóról zseniálisra, plusz így látom, hogy ez a film mennyire el van rontva. De lehet, hogy nem tettem jól, mert akkor ez a film önmagában élvezhető lenne, ha nem emlékeztem volna már az előzményekre. Mindenesetre ez így most egy nem jó film. Az szokás, hogy folytatásoknál utalnak az első részre, ez rendben is van. A getsortiban volt egy jelenet, amikor a dzsínhekkmen egy csajszival fexik az ágyban, és meghallják, hogy lent szól a tv, de ők biza nem hagyták úgy, hekkmen lemegy, és a Travolta van ott, aztán még mindig az első részben ugyanezt eljátszák fordítva is. A most tárgyalt filmben is feltűnt ez. Nem volt gond vele. Aztán eljátszották még egyszer. Ok. A harmadiknál már húztam a szám, de ők összesen vagy 5-ször játszották ezt el. Ugyanez a helyzet a nézz rám-nézz a szemembe dologgal, ami szintén utalás az első részre, azt is minimum 5-ször lövik el. Azt gondolom saját ötletekkel többre mentek volna, mintahogy a film legjobb pillanatai egyébként azok, amikor mindenféle utalás, és kikacsintás nélkül történnek a dolgok, folyik a cselekmény. Merthogy vannak a filmben új, jó karakterek, épkézláb sztorit is összehoztak, csak meg kellett volna jól rendezni a filmet. A másik bajom Uma Thurman. Aki (stílszerűen) a világ legcoolabb szinésznője, utánozhatatlan, és megismételhetetlen, amit a Ponyvaregényben, és a Kill Bill-ben nyújtott. Itt sem ő a hibás. Egyszerűen csak nem adtak neki karaktert. Buta, sablonos baromságokat kell kimondania, és szépnek kell lennie. Ez a szerep nem neki való, és nem is tud mit kezdeni ezzel a szereppel, azonkívül, hogy kínosan mosolyog, meg illegeti magát. Rossz választás. Erre jó lett volna egy dzséjló féle színésznőcskének kinevezett kétlábon járó kirakatbaba. Persze értem én az utalást: Thurman és Travolta újra egy filmben, és táncolnak is. Csak azért, hogy elmondhassák, hogy Thurman és Travolta újra egy filmben, és táncolnak is. Így majd jobban viszik a terméket. Elszomorító. Jó film lehetett volna.
Olvasói hozzászólások

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
A mindenség elmélete
Sráckor
Whiplash
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink