odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG 14h-



Ocean's Twelve - Eggyel nő a tét
Ocean's Twelve
ODEON ÉRTÉKELÉSE 5
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 5.7

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  Ocean's Twelve
év:  2004
nemzet:  amerikai (USA)
hossz:  120 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  FHE
dialógus:  szinkronizált
műfaj:  akció
vígjáték
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
Steven Soderbergh
Szereplő
Brad Pitt
Catherine Zeta-Jones
George Clooney
Julia Roberts
Andy Garcia
Casey Affleck
Scott Caan
Bernie Mac
Don Cheadle
Jared Harris
Matt Damon
Carl Reiner
Vincent Cassel
Eddie Izzard
Albert Finney
Bruce Willis
Jeroen Krabbe
Elliott Gould
Operatőr
Steven Soderbergh
Zeneszerző
David Holmes
Író ()
George Nolfi
Hang:
5.1
SR
Szinkron:
angol (english), magyar
Feliratozás:
angol (english), magyar, bolgár, horvát, szlovén, román, szerb
Képarány:
2.40:1
Extra:
előzetes(ek)
kimaradt jelenet(ek)
werkfilm
Steven Soderbergh az a rendező, akinek termékenységét még Havas Henrik is megirigyelné (három film két év alatt), valamint akinek útja a független filmek világából (Szex, hazugság, videó) a kasszasikerekig (Ocean’s Eleven – Tripla vagy semmi) bizony elég érdekes volt. Mert hát úgy tűnik, rendezőnk egyszerre próbált egy seggel megülni egy egész ménest, ennek következtében függetlennek látszó sztárfilm (Erin Brockovich, Traffic), egyértelmű sztárfilm (Ocean’s Eleven), független közönségfilm (oké, nincs ilyen kategória, de akkor is : Solaris) és függetlennek-akartam-de-bebuktam-film (Szemből telibe) között lavírozott. Amikor pedig maga előtt is végképp elveszni látszott abban, hogy mihez is ért, pihenőre vonult, hogy megcsinálja az 1960-as Dicső tizenegy remake-jének folytatását.
Nem sok utánlövés büszkélkedhet azzal, hogy centre ugyanannyi pénzből készült, mint az első rész; az Ocean’s Twelve azonban ilyen. Soderberghnek állítólag pusztán ez az egy kikötése volt, mi pedig kezdjük sejteni, hol spórolt. Mert hát nem csupán a régi banda állt össze megint, de kiegészült Mrs. Michael Douglasszel, valamint az Amerikában alig ismert (ám odeonos körökben bálványozott) Vincent Cassellel. Ráadásul a stáb is átruccant Európába. Ilyen esetben csupán egy betömni való rés marad: a forgatókönyv.
Az első részben csúnyán átejtett és kifosztott Vincent Benedict bosszút forral: egy füles alapján sorra járja a nyugati part nagyvárosait és ízléses sétapálcájával feddőleg koppint mindazok vállára, kik három éve oly csúnyán megkopasztották. Két hetük van hátra, hogy összeszedjék a tőle lenyúlt pénzt, tisztes OTP-kamattal együtt. 160 milliós deficitről van szó összesen, s nem marad más hátra, mint amszterdami emberünkkel felvenni a kapcsolatot. Ő tud egy tuti tippet, amiből tovább lehet lépni, de aztán mégsem jön be, aztán mégis járhatónak tűnik, aztán kiderül, hogy átverés, aztán jól jönnek ki abból, aztán megint csőbe lesznek húzva. És így tovább.
A forgatókönyvért a stáblista szerint George Nolfi felel, aki tavaly hasonló kasszasiker-gyanús időpontban az Idővonallal bizonyította be, hogy köze sincs a történetmesélés finomságaihoz. A jól átgondoltnak aligha mondható sztorit látva azonban az az érzésünk támad, hogy a rendező összetrombitálta a csapatot, és mindenkinek kiosztott egy darab papírt, hogy arra írja tíz percnyi filmidő történéseit (Catherine Zeta-Jones valószínűleg még mindig annyira a Briliáns csapda hatása alatt van, hogy nem is tud elszakadni ettől a filmtől, egy jelenetet mintha ő maga rendezett volna). A dolgozatokat aztán begyűjtötték, nyilvánosan felolvasták, jót szórakoztak rajta, itt-ott átgyúrták (mindenkinek teret hagyva legjobb jeleneteinek kihasználására), majd bekopogtak vele a gyártó stúdióhoz, ami a stáb láttán rányomta az „ENGEDÉLYEZEM” pecsétet. A forgatás alatt szemmel láthatólag mindenki jól érezte magát, a felhőtlen bohóckodáson azonban mi járunk pórul. „Donny, olyan vagy, mint a gyerek, aki beesik az előadás közepére, és nem tudja, hol tart.” – ripakodott John Goodman Steve Buscemire A nagy Lebowskiban. Így érezzük mi is magunkat: azt látjuk, hogy a színészek közül mindenki jól elvan, de mi valahogy nem tudunk bekapcsolódni magánbeszélgetéseikbe. És hiába a korábban tényleg soha nem látott dramaturgiai csavar, a féklámpa-villódzáshoz hasonlító gyakoriságú kikacsintás és a sztár-cameo: a feszültség és a megkomponáltság hiányzik.
Eggyel nőtt a tét, s 19-re sajnos rosszul húztunk; a bank mindent visz, mi pedig kifosztva állunk fel az asztaltól.

TomTom
» Olvasói szinopszis «
2004. december 25. 22:46 - pepa

Rég láttam ilyen rossz filmet. Bár köztudott, hogy a filmek folytatásos részei mindig alulmúlják az első részt, de ilyen rossz folytatásra azért mégsem számítottam. Bár a casting bővült a szépséges Catherine-nel, mindez nem sokat javított a film megítélésén.
2005. december 12. 01:21 - melv

A történetből hiányzik a koncepció. A poénok külön-külön állnak, szétpereg az egész. Egyébként jókat lehet mulatni a viccelődéseken, de egy (jó) filmhez azért több kell...
2006. október 28. 18:00 - CocoRosie

A filmet nem szabad komolyan venni, akkor nem okoz olyan nagy csalódást. A zene például kifejezetten jó, Vincent Casselért pedig egyébként is megéri szenvedni!
Olvasói hozzászólások

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
A mindenség elmélete
Sráckor
Whiplash
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink