odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG 14h-



Álmodozók
The Dreamers
ODEON ÉRTÉKELÉSE 8
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 8.3

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  The Dreamers
év:  2003
nemzet:  amerikai (USA)
francia
olasz
hossz:  110 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  Budapest Film
dialógus:  szinkronizált
műfaj:  dráma
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
Bernardo Bertolucci
Szereplő
Michael Pitt
Eva Green
Louis Garrel
Anna Chancellor
Robin Renucci
Jean-Pierre Kalfon
Jean-Pierre Léaud
Florian Cadiou
Operatőr
Fabio Cianchetti
Író (Eredeti mű szerzője)
Gilbert Adair
Író (Forgatókönyvíró)
Gilbert Adair
Hang:
5.1
Szinkron:
angol (english), magyar
Feliratozás:
angol (english), magyar
Képarány:
1.85:1
Extra:
előzetes(ek)
interjúk
Bernardo Bertolucci két-három évenként biztosan jelentkezik egy újabb filmmel, amellyel hol halkabb, hol hangosabb visszhangot vált ki. Utolsó nagy sikert aratott alkotása az 1996-os a Lopott szépség volt, melyet egy kevésbé ismert film, az Ostrom követett, majd a Tíz perc: Cselló egyik epizódja.
A 2003-ban rendezett Álmodozók - amely inkább a nagyobb visszhangot keltők közé fog tartozni - ugyanazt a vonalat követi, amelyet - kis kivétellel (A kis Buddha, Az utolsó császár) - szinte valamennyi Bertolucci alkotás. A középpontjában a férfi-nő kapcsolat, az érzékiség áll. Egy francia ikerpár és egy amerikai fiú szövevényes viszonyának története az Álmodozók, hátterében az 1968-as diáklázadástól forrongó Párizzsal, előterében pedig egymás felfedezésével, valamint a film imádatával. Matthew, Isabelle és Theo a filmművészet rajongói, ez szinte állandó témájuk. Egy hónapig egyedül maradnak az ikerpár párizsi otthonában, ahol hol filmes, hol erotikus játékokkal szórakoztatják egymást, a lakásból szinte ki sem lépve. A forradalmi Párizst végig a tágas szobákból, a szülők csekkjeinek biztonságába burkolózva szemléljük, bár ideológiából, dacosságból és forradalmi indulatból nincs hiány. És bár az ember azt gondolná, hogy e szabadszellemű világunkban a szexualitás filmes ábrázolásában sok újat már nem lehet mutatni, Bertolucci még mindig képes nézőjét zavarba hozni.
A rengeteg filmes utalás, különböző filmjelenetek bevágása, valamint a korszakot megidéző zenék fantasztikus atmoszférát teremtenek Bertolucci alkotásának, amely számtalanszor csal mosolyt az arcunkra.


Pris
» Olvasói szinopszis «
2005. szeptember 22. 23:22 - István Uram

Elfogult vagyok! Ez az egyik kedvenc filmem ! Szerelemes vagyok Theo-ba, Matthew-ba, és Isabell-be ! Elfogult vagyok ! Viszont szerelmem nem elfogult, szerelmem határtalan, vidám, burjánzó és végtelen, bohém és perverz...francia akarok lenni, Thao akarok lenni, meg Matt , és Isa is ha lehet egyszerre, és füvet akarok szívni Theo-val a fürdőkádban és Matt - el Chaplin-ről és Godar- ról vitatkozni, és Isa-val szeretkezni a konyhában, mialatt az utcákon a diákok forradalmat "izzadnak"! Ha megnézted a filmet, meg fogsz érteni, mert ez a film maga a nagybetűs , elérhetetlen SZABADSÁG!!! Köszönjük Bertolucci, és köszönjük Gilbert Adair !!!
2005. szeptember 24. 14:40 - István Uram

ja egyébként Matt és Theo Chaplin-ről és Keaton-ről vitatkozik, nem Godar-ról...kis helyesbítés
2005. október 26. 13:05 - Gyöngyvér

Őszintén szólva, nekem kissé csalódást okozott ez a film. Először jöjjenek a pozitívumok. Eva Green (Isa) szép és még játszani is tud. Az alapötlet tetszett, az pedig, hogy a szereplők folyton filmekről vitatkoznak, nagyon érdekes. Most pedig térjünk át a negatívumokra. A fiúk inkább csak jól néznek ki, szerintem annyira nem tehetségesek, bár a komikus jelenetek segítenek ezt elleplezni. Az például, hogy Michael Pitt (Matt) szeretkezés közben nem hajlandó levenni a fehér pamutzokniját, kifejezetten vicces. Még akkor is, ha közben látszik, hogy Pitt be van lőve. (A drogproblémái legutóbb Cannes-ban is botrányt okoztak, ha jól tudom.) Igazából a párbeszédekkel van a legtöbb problémám, szerintem túl didaktikusak és/vagy erőltetettek. Tényleg ilyesmiről beszéltek az emberek a hatvanas évek végén? Például: "A poem is like a petition, and a petition is like a poem." (A versek olyanok, mint a petíciók, a petíciók pedig olyanok, mint a versek.) Elhiszem, hogy akkoriban még összefonódott a művészet és a politika, de a vacsoraasztalnál talán nem feltétlenül ez volt a téma. Még valami: az, hogy Isa beleszeret a testvérébe, nekem nem eléggé hihető. Isa annyira szabadelvű, független lányként mutatkozik be a film elején, hogy a szobája, benne a piros és kék játékmackókkal nagyon nem illik bele a róla alkotott képbe. Leginkább a horrorfilmekben szoktak ilyen "titkos szobákat" bemutatni, mielőtt kiderülne, hogy a szép hősnő valójában mániákus gyilkos. Az efféle fogások szerintem nem illenek Bertoluccihoz. Mindezekkel együtt a film egészen nézhető; nagyságrendekkel jobb pl. a Titanicnál. Ottalvós-barátnőzős hétvégékre ajánlom, bár utána érdemes beiktatni egy könnyed romantikus vígjátékot is, hogy a mű súlyosabb, vulgárfreudizmussal leöntött kérdéseitől megtisztítsuk a szervezetünket.
2006. szeptember 7. 02:07 - ez_lesz_a_végső

Csak tömören... Szerintem ez a film szar. És nem mérhető mondjuk a Lopott szépéghez, vagy az Utolsó tangóhoz. Mintha nem is Bertolucci készítette volna. Gyenge, erőltetett, művi film.
Olvasói hozzászólások

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
A mindenség elmélete
Sráckor
Whiplash
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink