odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG 14h-



Szeresd apádat
Aime ton pere
ODEON ÉRTÉKELÉSE 5
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 7.3

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  Aime ton pere
év:  2002
nemzet:  angol
francia
kanadai
svájci
hossz:  103 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  SPI
dialógus:  szinkronizált
műfaj:  dráma
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
Jacob Berger
Szereplő
Gérard Depardieu
Guillaume Depardieu
Sylvie Testud
Julien Boisselier
Noémie Kocher
Hiam Abbass
Operatőr
Pascal Marti
Zeneszerző
Jean-Claude Petit
Hang:
5.1
Szinkron:
francia, magyar
Feliratozás:
angol (english), magyar
Képarány:
2.35:1
Jacob Berger egy íróról mesél nekünk, akit épp most tüntettek ki Nobel-díjjal, aki öntörvényű, aki rossz apa, és aki évek óta alkotói válságtól szenved.
Apa és fia kibékíthetetlen, elfojtott konfliktusának vívódásait láthatjuk, a Franciországból Stockholmig tartó road movie során. A fiú apja elementáris gyűlöletének okát keresi, az apa pedig szabadulni akar fiától bármi áron. Az évekkel ezelőtti apró sérelmek után a kibékülés lehetetlenebbnek tűnik, mint bármikor, a szeretetlenség pedig további érzelmi kitörésekhez vezet.
Az apát és fiát alakító két Depardieu, a valósághoz nagyon hasonlatosnak vélt problémákról, és érzelmekről csatázik a filmben, talán ez az egyetlen érdekes, és izgalmas eleme a munkának.
A történet nagyon sokszor elfelejt magával vinni minket, nézőket, a színészektől korábbi alakítások után ütősebb ottléteket várunk, Depardieu-k mellett már Sylvie Testud-ot volt alkalmunk csodálni a Tokiói tortúrában, kár, hogy itt nem.
A film hétterének van még egy érdekessége: Jacob Berger rendező a híres angol író, John Berger fia, valószínű hát, hogy saját problémákról mesél, ez is indokolhatná, hogy jobb és magával ragadóbb mozit lássunk tőle.


Cvekedli
» Olvasói szinopszis «
2005. szeptember 16. 19:07 - péjé

Alapvetően drámáról van szó. Szinte észrevétlenül csúsznak be a filmbe thriller, vagy misztikus elemek. Van itt autós-motoros üldözés, emberrablás, még egy beszélő hulla is. Mindez gyönyörű tájakon, szépen, elegánsan fényképezve. Nincs baj a műfajok keveredésével, főleg, mivel itt nem kap nagy hangsúlyt, nem ez a lényeg. A dráma kellékei ezek, azt támasztják alá, segítik. A baj éppen a drámai résszel van. Kidolgozatlan, sekélyes, felületes, egyszerű, elnagyolt. Hagy gondolkodni, rendben van. Nem szájbarágós, ez is rendben van. De legalább támpontot adhatna, hogy merrefelé gondolkodjunk. Amikor perceken keresztül csak a szótlan depargyiőt nézzük, és látjuk, hogy jár az agya, akkor csak nézünk értetlenül. Szívesen megkérdeztem volna, hogy mire gondolsz most? Mi jár a fejedben? Túl kevés dolgot mond ki a film, túl sok mindent bíz a nézőre. ennek ellenére a film élvezetes, szép, néhol megrázó, és sajnos manapság kevés ilyen készül. Ezt értékelni kell.
Olvasói hozzászólások

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
A mindenség elmélete
Sráckor
Whiplash
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink