odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG 14h-



Holdfényév
Moonlight Mile
ODEON ÉRTÉKELÉSE 7
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 8.3

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  Moonlight Mile
év:  2002
nemzet:  amerikai (USA)
hossz:  117 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  SPI
dialógus:  magyar nyelvű
műfaj:  romantikus
dráma
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
Brad Silberling
Szereplő
Dustin Hoffman
Susan Sarandon
Jake Gyllenhaal
Aleksia Landeau
Holly Hunter
Operatőr
Phedon Papamichael
Zeneszerző
Mark Isham
Hang:
5.1
Szinkron:
angol (english), magyar
Feliratozás:
magyar
Képarány:
1.85:1
Extra:
előzetes(ek)
A fiatal Joe Nast (Jake Gyllenhaal) épp nősülni készül. Ám menyasszonya autóbalesetet szenved és meghal. Joe együtt gyászol a lány szüleivel, Bennel (Dustin Hoffman) és Jojoval (Susan Sarandon). A család barátainak, akik arra vártak, hogy új családjában üdvözöljék Joe-t, suta együttérzése és ügyetlen megjegyzései nem segítenek helyreállítani a zavart fiú békéjét. Ben és Jojo ragaszkodnak hozzá, hogy Joe továbbra is velük éljen. Így a hetvenes évek Amerikájának mindennapjaiba visszarázódva próbálják feldolgozni a történteket, mindenki a maga vérmérséklete alapján. Ben a munkába veti magát (és Joe-t is magával akarja rántani), Jojo optimista bölcsességére hagyatkozik, nem mindig eredményesen. Joe pedig új szerelemre talál. Kis idővel nyilvánvalóvá válik, hogy a fiú elhallgat valamit, amitől meginoghatna a családban betöltött, sosem kért új szerepe.
Kedves filmet rendezett az Angyalok városa direktora: a színészek munkája pótolja a forgatókönyv hiányosságait. Az életigenlés, a barátság és az együttérzés a film alapkövei. A film nem tudja magával ragadni a nézőt, aki ennek ellenére egy kellemes két órát tölthet el a történet túlzottan hétköznapiaskodó karaktereivel.

easy
» Olvasói szinopszis «
2003. november 28. 19:36 - I.István

Holdfényév Ahhoz képest, hogy mennyit vártam rá, utólag belátom, hogy nem hiába festettem róla felesleges illúziókat. A filmben lévő karaktereket jó színészek teszik értékelhetővé, és élvezhetővé, ugyanis a filmben gyászoló család olyan üresnek és érzésektől mentesnek látszik, mintha csak Nixont, a család kutyáját temették volna el. A film első harmadában érezni lehet ugyan a feszültéséget és a fájdalmat a szülőkön, és az ex-vőlegényben, de nem láthatóan. A bennük zajló káoszból mi szinte semmit nem érzékelünk, pusztán néhány mozzanat tesz utalást arra, hogy egy családi dráma kellős közepén vagyunk. Ahogy időben egyre távolodunk a temetéstől, egyre jobban felszínre kerülnek az elfojtott érzelmek, és úgy kezd napvilágot látni egy titok, amit mára csak a lány vőlegénye tud. Ezzel a titokkal kell együtt élnie a lány szüleinél mindaddig, míg el nem jön az igazság pillanata a tárgyalóteremben, ahol a gyilkosnak farkasszemet kell néznie egy vétlen áldozatának hozzátartozójával. Itt következik be a töréspont, miután a szülők rádöbbennek valódi érzéseikre, hibáikra, s arra, mit is vesztettek el valójában. A lelkek legmélyén megtörnek az elrejtett gondolatok és érzelmek, majd miután mindenki maga elé vetítve hibáit, szembenéz önmagával és megpróbál megbékélni a már megmásíthatatlannal, s elfogadván azt a tényt, hogy a változáshoz senkire sem lehet támaszkodni, csupán önmagunkra, minden átfordul a másik oldalára, és a dolgok jóra fordulnak. Igazi jutalomjátéknak lehetünk tanúi ebben a filmben, ahol a kicsit lapos és vontatott történetet kiváló színészek egész sora fordítja jó, és élvezhető művé. Itt külön kiemelném Jake Gyllenhaalt - már (!) főszerepet játszik-, aki eddigi karrierjével máris többet tett le az asztalra, mint kortárs cimborái. Amíg Biggs és William Scott, illetve Ashton úr azon rimánkodnak, hogy kevés a gázsijuk, addig Jake szépen, csöndesen lépdes fölfelé a szamárlétrán, és én már most megelőlegezek neki egy Golden Globe-ot, majdan egy Oscart. Benne van minden, ami egy jó színészhez kell, és már ebben a filmben is jól látszik, hogy ha megfelelő partnerek veszik körül, akkor bizony fel tud nőni a feladathoz, miszerint hitelesen játsszon el egy fiút, akinek megölték a jövendőbelijét. Susan Sarandon ámulatba ejtett, csak úgy, mint Dustin Hoffman, akiért érdemes volt tompa aggyal megváltanom a kedvezményes hétfő esti jegyemet. A film az én olvasatomban egy melankolikus/könnyezős film, ami annyit jelent, hogy sírni ugyan nem tudok a szereplők drámáján, de van benne néhány momentum, amitől az ember könnyen megengedheti könnyeinek csatornáját. A film kora őszi színekben pompázik –akárcsak a Távol a mennyországtól-, kezdve a ruhák színétől egészen a Nap már erőtlen sugaráig. A film hangulatában nagyon rafinált, részben a jól kiválasztott zenék véget ( T-Rex, Jefferson Airplane, Bob Dylan, Rolling Stones), és meggyőző, olyannyira, hogy a mozi végén szívesen kiültem volna egy domb oldalán álló padra, amely lenéz a városra, s én is elszívtam volna egy Cohibát, vagy egy Monte Cristót. 80%
Olvasói hozzászólások

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
A mindenség elmélete
Sráckor
Whiplash
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink