odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG 14h-



Kill Bill (Volume 1)
Kill Bill: Volume 1
ODEON ÉRTÉKELÉSE 10
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 8.7

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  Kill Bill: Volume 1
év:  2003
nemzet:  amerikai (USA)
hossz:  90 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  Best Hollywood
dialógus:  szinkronizált
műfaj:  akció
vígjáték
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
Quentin Tarantino
Szereplő
Uma Thurman
Lucy Liu
Vivica A. Fox
Daryl Hannah
David Carradine
Michael Madsen
Julie Dreyfus
Chiaki Kuriyama
Sonny Chiba
Chia Hui Liu
Michael Parks
Michael Bowen
Jun Kunimura
Kenji Ohba
Yuki Kazamatsuri
James Parks
Sakichi Satô
Jonathan Loughran
Operatőr
Robert Richardson
Zeneszerző
RZA
Író (Forgatókönyvíró)
Quentin Tarantino
Hang:
5.1
DTS
Szinkron:
angol (english), magyar
Feliratozás:
angol (english), magyar
Képarány:
2.35:1
Extra:
előzetes(ek)
honlapajánló
interjúk
tv spot
werkfilm
Uma Thurman játssza xxx-et (a nevét kisípolják), a Halálos Vipera Bérgyilkos Alakulat egyik tagját, aki miután teherbe esik, kiszáll az üzletágból. Titokban megszökik és Új-Mexikóban házasságra készül szíve választottjával. Sajnos a szent ünnepen megjelennek ex-kollégái, élükön a kíméletlen, de határozottan stricis beütésű Billel, és mindenkit lemészárolnak. Gondatlanságuk következtében xxx életben marad és négy évnyi kómából magához térve bosszút esküszik. Impresszív, kétszínű filccel írt kis listája alapján körbejár és mindenkivel végez, természetesen utoljára hagyva Billt.
Röviden ennyi a tartalma Tarantino negyedik filmjének, mellyel a rendező a hetvenes évek másodvonalbeli akciófilmjeinek állít emléket. Van itt három köbméternyi filmes utalás, több csokor (szándékos) kontinuitási és technikai hiba, 800 liter szétfröcskölt művér, ultra-cool aláfestőzene, a japán Godzilla 2000-ből visszamaradt Tokió-makett, véresre rongyolódó Bruce Lee kosztüm, Sergio Leone-féle premierplán és még sorolhatnám a paneleket. A végeredmény egy igazi extravaganza, mely a számtalan forrásból szórakoztató eleggyé áll össze, bizonyítva a rendező rajongását és tiszteletét kedvencei iránt. A Kill Billel egy filmrajongó készített filmet.


Bilagit
» Olvasói szinopszis «
2003. december 30. 15:43 - I.István

Kill Bill- volume 1 Ez egy jó film.Nemcsak azért, mert szórakoztat, hanem mert izgalmas is, ráadásul rettentően jó hangulatú. Ezzel le is zártam a közhelyek óráját. Nos, elég volt a süket dumából, és abból, a médiában folyik, miszerint QT nem olyat készített, mint az előző filmjei, meg a mostani fércművében csak agyatlanul ölnek, nincsen benne jó dialógus, stb. Minderre én azt mondom: Badarság! Ez a film a Ponyvaregény párja, ha jobban tetszik, akkor a folytatása, ami nem azokkal a szereplőkkel-kivéve Ms. Thurmant-, nem abban a stílusban, de még csak nem is arról szól, amiről a ponyva. „Hát akkor miről?” -kérdik a naiv QT nézők egész tömegei. Ez kérem, egy minden ízében QT film, és amivel Mr. T-nek megint sikerült hazavágnia az egész hollywood-i sztárgyártó részleget. Jött, látott, és megint emelte a mércét. Neki nincs szüksége arra, hogy a legfrissebb üdvöskékkel adja el a filmjeit, helyette talált egy jobb reklámfogást: a saját nevével adta el a filmet. A Kill Bill QT számszerint negyedik filmje. Ezzel volt tele a világ összes filmes orgánuma. Ennek a piszok csibésznek volt pofája, és a saját nevével reklámozott egy olyan stílusú filmet, ami szinte ismeretlen Ázsiától nyugatra. Jackie Chan ugyan ugrál- meg bugrál, de a világ azért ezt még nem eszi olyan előszeretettel, mit mondjuk a gőzölgő pitét, így kellett valaki, aki megfertőzi széles-e világot a hong-kong-i akciófilm hangulatával, és annak minden főbb stílusjegyével. Jelenetem ennek a kurafinak sikerült, és vele egy -ma még láthatatlan- lavinát sikerült elindítania, ami csak jövő februárban fog elérni minket. Ő a ponyvaregénnyel belépőt kapott oda, ahová Kubrick is: azt csinál, akkor-Hollywoodban, vagy ahol épp kedve szottyan-, amit csak akar. Csak kellett egy jó belépőjegy, s máris élete végéig utazhat azokban az illúziókban, amiben jól érzi magát, s ha kell, eladja a nevével-megnézném ki mer még olyan pofátlan lenni, hogy a negyedik filmjét, mint kultuszfilmet harangozzon be. Hiszem, hogy lesz még egy Ponyvaregényhez hasonló filmje, de előtte még valóra váljta egy-két gyermekkori álmát. Jó neki, elképzel egy világot, és ha kedve tartja, megírja, leforgatja, ráadásul keres is rajta. Ezt már tehetségnek lehet nevezni. Most egybeötvözött két homlokegyenes stílust, és a jelek szerint nem is olyan rosszul. A Kill Bill szól, mint Bem Apó ágyúja, és jaj annak, aki elé áll! Erre a filmre sokan mondják, hogy B kategóriás, mert hiányoznak belőle azok az adottságok, amik egy A kategóriáshoz szükségesek. Ezzel sem értek egyet. Igaz ugyan, hogy egy lekerekített történetet kaptunk, amiben üresek a jellemek, és nincs meg benne a minőségi filmekhez szükséges tartalom, de pontosan attól válik számomra mégis egyedi és eredetivé, ahogy mindez tálalva van. Vitathatatlan továbbá, hogy az egész tobzódik a B szintű hong-kong-i akciófilmek stílusjegyeiben: amint szembesül a gonosszal, a két szempár egymásra van úsztatva, közben egy riadószerű szignál szólal meg, amely jelzi, hogy megvan a keresett személy, akin bosszút kell állnia; az ázsiai filmekben jellemző az artikulátlan beszédstílus; ahogy bemutatja slow motion-ban ellenséget, ráadásul azt egy misztikus, szemcsés, zöldes képben. Valami hátborzongató. Számomra büntetés volt az, ahogy harcolt Mamba a Kék Levelek házában. Olyan értelemben értem ezt, hogy ilyen jól megkoreografált és stílusos jelenetet nem láttam a Sárkány visszatér óta. Amint elkezdett harcolni, úgy hűlt a vérem fagypont közeli állapotba, s amikor zöldes-kék színekben pompázó disco-hangulatot idéző zenére elkezdett freestyle stílusban lábakat vagdosni, azt hittem másodszor is atomjaira hullok. Mikor volt az első? O-ren-ék bevonulása: tökéletes vágás a zenére (Battle Without Honor or Humanity - Tomoyasu Hotei), ami már maga egy klasszikus a kung-fu filmek világában. Itt majdnem sírtam gyönyörűségemben, és azt mondtam magamban: A hétszázát! Ennek aztán van stílusa. Van bizony, nem is akármilyen. A harmadik ilyen nagyobb katarzisom az volt, amikor a két ex-vipera tag kard-ki kard alapon megküzd egymással: azt hittem valami lassú, mély zenét vág be, amitől személyesebb lesz. Nem. Egy '77-es dalt rak be, amitől nemcsak személyes lesz a kettejük párharca, de még olyan érzést is pártosít hozzá, amitől kihullik, majd megint kinő az ember haja. S közben pedig le-föl jár a kis fakút vízadagolója. A film mellett szól az is, hogy szinte elrepült az a 100 perc, s mire észbe kaptam, már újra égtek a teremben a lámpák, ellentétben az egy vidéki plébános naplójával, aminek a nézése közben fizikai fájdalmat éreztem, s nem csak ülőgumóim környékén, hanem az egész testemben. A másik dolog, amiért nem tartom ezt B filmnek, az a film képi világa. Robert Richardson köztudottan nem szokott akármilyen " B filmeket" forgatni, elég, ha megnézzük a munkásságát (ami jobbára Oliver Stone és Barry Levinson filmekből áll): Nixon, Casino, U-turn,Wag the dog, Bringing out the dead....Szóval a szimmetrikusan megkomponált képek nem igazán jellemzik a B filmeket, pl.: a konyha felülről vett jelenete tökéletesen van kettéosztva, vagy említhetném az aranymetszésben álló O-Rent a télikertben.(Valóban B film lenne?) Sokan azt mondják, hogy a Ponyvaregény az egyik kedvenc filmjük, de ezt ki nem állhatják. Nos, akkor mindenki, aki droid módjára néz filmeket, jól nyissa ki azt a mesterségesen formába öntött fülét: QT pontosan azt a vonalat folytatja, amit már a ponyvában elkezdett, csak míg a ponyvában szó formájában tudtuk meg tőle, azt most képek formájában láthatjuk. Azt kell, hogy mondjam, akinek csak (!) a ponyva tetszett és ez nem, annak valami faj van a fején, és az szerintem vagy 1.linkel, 2. fogalma sincs mit nézett mind a Ponyvaregényben, mind pedig a Kill Bill-ben. Indok: mindenki azzal fújja tele a lufit, hogy micsoda dialógusok vannak a PF-ben, meg milyen hangulatos kis mozi az. Aha. Csak az az egy bibi, hogy aki ezek után erre a filmre azt mondja, hogy rossz, az nem értelmezte a film dialógusait, mert is mit mond Mrs. Wallace? Miben is játszott? Fox Force Five? (Kezdenek már kiégni az áramkörök?) először is volt a csapatban egy szőke, Sommerset O' Neal, ő volt a vezér, ezen kívül fotográfus képességű memóriája volt. Rajta kívül szerepelt egy Japán, ő Kung-Fu mester volt (Lucy Liu); egy fekete (Vivica Fox), aki a robbanószerekhez értett; egy francia (Julie Dreyfus), akinek a specialitása a szex volt; és Mia játszotta Raven McCoyt (szintén Ms. Foxra jellemző adottságok), aki a kések specialistája volt. Nos, aki ezek után meg meri kérdezni, hogy mitől is kattan ki az a sok QT fan, ha a KB-t látja, annak ajánlom, hogy kezdje szépen újranézni a Géniusz filmjeit, vagy felejtse el örökre, mert ezzel a hozzáállással bizony tényleg felfoghatatlan, hogy mitől is szeretnek annyian fekete öltönyben premier moziba menni. Egy-két olyan észrevétel, amitől minden QT iránt eddig csak felszínes rajongással tekintő ember is dob egy hátast -az enyém már sajog-: Fekete Mamba a repülőn elővesz egy füzetet, amibe felírja a maga kis halállistáját. Stimt. Előkészít két tollat, egy pirosat, és egy kéket.. Stimmt. (Na, kinek esett már le? Még mindig nem?!) Amitől mindjárt sírni tudnék a gyönyörtől az az, hogy maga a film forgatókönyvírója mindig egy vonalas füzetbe írja a forgatókönyveit, de ez még mind semmi! Kékkel és pirossal! - A csomagtartó-nekem ez a fejlövésem-:QT imádja a csomagtartó belsejéből felvett jeleneteket, de most egy olyat vettem észre, amitől még a droidok paneljai is kinyílnak: ez pedig a raktérben lévők elhelyezkedése. A Ponyvaregényben a halott nigga, a Jackie Brownban a másik - később ismét halott- nigga, legvégül a Kill Bill-ben O-Ren Ishii tanácsadója, Sofie Fatale, kivétel nélkül mind a fejükkel a csomagtér bal oldalán fekszenek -el. - Ismétlések: Uma szájából most is, és a KB-ben is elhangzik ez a mondat, a hozzárendelt mutatóujjal rajzolt téglalappal együtt: Don't be a square. Aki tud valamit, az tudja, aki pedig nem, az.....nos az...... - Ponyvaregény, Jackie Brown,Kill Bill, Four Rooms (csak rémlik, nem tennék rá egy Malibu-t). Ezekben egy közös dolog van -sok mellett-: a csengő. Szépen manikűrözött mutatóujj, amint benyomja a lakás, apartman csengőjét. - Michael Parks: igen, ravasz az, aki megnézi a stáblistát- vagy a magyar nyelvű honlapot-, és ezzel a névvel találkozik. Igen, ő az, akit Richard Gecko csak úgy, minden különösebb indok nélkül- mi tudjuk, hogy Richie hangokat hall-, de agyonlövi, Benny's World of liquor pultja előtt. De, hogy is hívták ott? Bingo! Earl McGraw.Itt is, sőt, a fiát is látjuk. (Készül már a QT családfa?) - QT és a női lábak: számomra eddig se volt kérdés QT nőkhöz fűződő világa, mert minden filmjében fontos szerep illeti a gyengébbik nemet, de ezt a jelzőt QT mindig kikéri magának, mert ő pontosan egyenrangú félként tekinti a nőket a férfiakkal. Talán a sok pornó mozis év teszi vele, vagy csak egyszerűen fetisista, de egy tény: imádja a női lábakat- ki nem. A női lábfej mutatja meg szerintem egy nő igazi oldalát; a kecses lábfej mindent elmondhat egy nőről, és bizony néha izgatóbb lehet egy szép láb, mint egy mell vagy egy kerek fenék. QT tudja ezt, és ezt előszeretettel be is mutatja minduntalan a férfinézőknek. A Jackie Brown-ban Melanie lábujjait lehet közelebbről szemügyre venni; a Ponyvában Mrs. Mia Wallace talpából kapunk ízelítőt; az Alkonyatban Richie a lábujjaitól a nyakáig stíröli végig Kate-et; itt pedig azt láthatjuk, miként önt újra lelket Mamba a lábujjaiba. Hmm. - A templom: nem rémlik senkinek ez a helyszín? Még akkor sem, ha azt mondom:Benny's World of liquor? - Red Apples: Butch, miután végzett a megbundázott box értekezlettel, odalép a pulthoz, és egy Red Apples-t kér. ez a magyar fordításban úgy szerepel, hogy egy almalét kér, de ez egyenes CSÚSZTATÁS! Mamba, miután leszállt a repülőgépről, elsétál egy nagy neonreklám mellett, amin egy nő áll, és egy cigarettát hivatott reklámozni, amiben csak 3 mg nikotin van. Ugye mindenki kitalálta már, hogy milyen cigaretta lóg a plakáton álló hölgy szájából? Red Apples. -Miért hiszik sokan olyan naivnak QT-t, hogy Mamba csak úgy ránéz a kezére, s huooppss! megmondja a kómában töltött éveit. Ha akarja megmondja. - Egy tény, ami első látásra gyengítheti a Bill védelmezőit: a damil. Bizony, ott van. A második repülőúton látni lehet a felhők fölött egy kis damilt, ami tartja a repülőt. Zseniális! Azért írtam, hogy "első látásra" gyengítheti meg a KB-t, mert valójában ez annyira szándékos, mint a fekete-fehér háttér a Ponyvaregényben. Mondok valamit: ha Tarantino nem akar, akkor nem hibázik. Erről ennyit. A leszámolásnak még nincs vége
2004. augusztus 11. 22:00 - Vajda Ildikó

SZERETJÜK-E KILL BILLT? Van egy fenegyerek az amerikai filmkészítők között, Quentin Tarantino. Élete teljes mértékben összekapcsolódott a filmmel. Már születése előtt filmes volt, hisz nevét Burt Reynolds által alakított Quint-ról kapta. Igy lett Quentin a 16 éves ápolónő és a 21 éves jogászhallgató gyermeke, aki Tennessee-i-ben - Knoxvilleben 1963. márciusában született. A videotékásból lett forgatókönyvíró, majd filmrendező hosszú utat járt be, míg megismerve a világ filmművészetének szinte összes művét, a forgatókönyvírásba kezdet. Először a My Best Friend’s Birthday, majd a Született gyilkosok keltett nagy feltűnést a szakmában, de az igazi belépő a Kutyaszorítóban volt számára. Ezt a filmjét a Sundance fesztiválon mutatták be 1992-ben, ahol zajos sikert aratott vele. Egy év múlva már a Ponyvaregényen dolgozott, mint forgatókönyvíró és rendező. A film Arany Pálmát nyert Cannes-ban 1994-ben. Végül a legjobb, legeredetibb forgatókönyv kategóriában Oscar-t is kapott érte. Közben forgatókönyvírói pályájával sem hagyott fel, megírva az Alkonyattól Pirkadatig híres-hírhedt Rodrigues film könyvét. De színészként is fel-feltűnt pl: a Desperadoban, vagy a Sátán-ban, de saját filmjeiben is vállalt szerepet. Nagy sikert hozott neki a Jackie Brown is 1997-ben. Ezt hosszú szünet követte és megszületett a Kill Bill I. 2003-ban. A Kill Bill ismét vihart kavart. Történetét ismét a vértől tocsogó bosszú hatja át .Már a film eleje azzal kezdődik, hogy lemészárolnak gengszter társai az esküvőjén egy terhes nőt, aki véletlennek köszönhetően nem hal meg, csak kómába esik, és ebből az állapotból négy év múlva feléled. Elhatározza hogy bosszút áll egykori „ gyilkosain ”, de nem tudja a gyermeke megszületett-e vagy nem. Szépen lista alapján végig gyilkolássza volt társait, akik közül van aki már civil életet él, van aki az alvilág egyik vezetője. A listán fogynak a nevek, Kill Bill férfiasan küzd, szamurájként, a saját gyermeke megölése miatt, ég benne a bosszú. Kill Bill szép és mindenre elszánt, hidegen precíz, mégis néha nőiesen elbizonytalanodó hős, akit Tarantino igyekszik a felszín szintjén bemutatni, mint többi hősét is. Nem sokat lelkizik, mélylélektani elemzésekbe és jellemzésekbe nem bonyolódik, neki így jó, ha mi nem azonosulunk Bill-lel, és társaival, csak kívülről szemléljük őket. Néha drukkolhatunk is, izgulhatunk is, de mindig maradjunk kívül az eseményeknek csak számítógépes játékra hasonlító figuráinak nézői, de ne elkötelezett, gondolkodó, lelkiző alkatai legyünk. Ez kell. Ez kell ma. Amerikában és itthon is. A passzív néző, a passzív befogadó, aki nem érez, nem gondolkodik, nem alkot, csak megveszi a jegyet, bemegy a moziba egy kis vérfürdőre. Bár ez a vérfürdő sem igazi. Az irónia, határát súrolja a fröcsögő, spriccelő művér, amelyről nehéz elhinni, hogy ebben a világban bármi és bárki, még a vér is igazi. Amelyet ha zavarónak tűnik hömpölygő folyama, a Mester feket-fehérbe fordítja át a képen. Már csak az illem kedvéért is. A mű szerkezete egyszerű, az elején belecsöppenünk egy kis gyilkolászásba, majd néhány flash back-től eltekintve a kezdődik a történet, a bosszú láncolata, kronológikusan felépítve. A kamera oly tökéletesen követi Tarantino elképzelését, hogy fel sem tűnik jelenléte, csak az operatőr Robert Richardson tökéletes szakmai tudása. Uma Thurman, akit a Ponyvaregényből ismerhetünk, és ottani teljesítményéért jelöltek a legjobb női mellékszereplő Oscar-jára mint Kill Bill tökéletes rendezői választás. A színésznő vakító kék szeme, szőke haja, harcias tekintete, keleti neveltetéséből fakadó karate tudása, és akarat ereje, olyan hőst állít elénk, aki legyőz minden akadályt, ami az útjába kerül. Még ha ember is az; férfi, nő, szamuráj vagy volt barát is. Harcos amazon, ahogy mondják, akit a bosszú fűt gyermeke elvesztése miatt. Színészi alakítása a filmben lenyűgöző, ahogy megbabonáz minket Lucy Liu elegáns, visszafogott karakter játéka is. Mert itt mindenki csak egy karakter, mint egy képregény vagy számítógépjáték alakja. Távolságtartó, érzelem mentes, hideg és kiszámított figura, aki mindig úgy cselekszik, ahogy a Tarantino-i dramaturgia megkívánja. Fontos szerepet kap a filmben a zene, amely a képnek alkotótársává válik. A vizuális és zenei dramaturgia szerves egységgé forr össze. Talán ezért van az, hogy bár sok olyan történés, hős és szituáció van a filmben amellyel nem értünk egyet, amely bár szándékosan is, tőlünk távol áll, mégis a profizmus olyan mértékben átszövi a filmet, hogy a story bármilyen távol lehet is egyesektől mégis megragad minket. Megragad a zsenialítás, mely Tarantinoból árad / sokan az új Orson Wellest látják benne / a bizarr, az ironikus sőt néha cinikus, mégis korszakalkotó zseniális rendező és a művei, most a Kill Bill I. és a II. Vajda Ildikó.
2007. november 1. 14:52 - szolanita

Sziasztok! Én még az életemben nem láttam ilyen semmitmondó, unalmas, műanyag filmet. Hát ezzel bemutatkozott előttem QT, aki lehúzhatja magát a budin és a követői mehetnek utána :)
Olvasói hozzászólások (2 db)

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
A mindenség elmélete
Sráckor
Whiplash
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink