odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG 14h-


Dogville - A menedék
Dogville
ODEON ÉRTÉKELÉSE 9
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 9.2

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  Dogville
év:  2003
nemzet:  amerikai (USA)
dán
francia
svéd
hossz:  177 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  Best Hollywood
dialógus:  szinkronizált
műfaj:  művész
dráma
szatíra
szerz?i
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
Lars von Trier
Szereplő
Nicole Kidman
Harriet Andersson
Lauren Bacall
Jean-Marc Barr
Paul Bettany
James Caan
Patricia Clarkson
Jeremy Davies
Ben Gazzara
Philip Baker Hall
John Hurt
Stellan Skarsgard
Chloe Sevigny
Operatőr
Anthony Dod Mantle
Író (Forgatókönyvíró)
Lars von Trier
Hang:
5.1
Szinkron:
angol (english), magyar
Feliratozás:
angol (english), magyar
Képarány:
2.35:1
Extra:
audiokommentár
előzetes(ek)
Így készült - dokumentumfilm
interjúk
kisfilm(ek)
posztergaléria
werkfilm
Lars von Trier USA-trilógiájának első szeletével van dolgunk. Dogville poros kis város a századelő Amerikájában: a világból kiszakítva él a kis közösség, igaz, csak látszólag. Tom (Paul Bettany), az önjelölt filozófus, író és lélekbúvár fel szeretné rázni a szerinte romlott Dogville egyszerű életét. A város élő lelkiismeretének szerepében jár el akkor is, amikor meggyőzi a népet, hogy fogadják be a gengszerek elől menekülő gyönyörű Grace-t (Nicole Kidman). Tom népnevelő terve szerint Grace-t mindenkinek meg kell szeretnie, így Grace minden háztartásnál munkát kér, hogy iránta a bizalom kialakulhasson. Dogville lakói meg is szeretik az ártatlannak tűnő lányt. Vendégként kezelik. Ám az idő múltával, és a rendőrség többszöri látogatása után, a vendégszeretet alábbhagy. Grace már egy közülük, sőt rosszabb: betolakodó, aki kijátssza egymás ellen a városka lakóit. Elindulunk a "szokásos" trieri úton: Grace-t kihasználják, megalázzák, megfosztják minden méltóságától. Az "értelmiségi" Tomról is lehull az álarc: az ideológia és a gyávaság erősebb a szerelemnél.
Furcsa csoportterápia ez. Metafora az amerikai társadalomra? Vagy csak úgy, a társadalomra? Ki tudja? A néző nem. A szándék meglehet, nemes, de a film tele van közhelyekkel. A szatíra nem elég szúró és pontos, a dráma nem elég jó. A színházszerű díszlet, melyben ugye mindenki lát mindenkit, inkább akadálya a stilizálásnak. A filmben nem mindennek van funkciója, ami jól néz ki, vagy jól hangzik, pedig ez egy Lars von Triertől elvárható lenne. A narrátor parabolává formálja a történetet. Bár ne tenné. A karakterek sematikusak, kivéve Tomot, aki viszont nagyon szórakoztató és pontos karikatúra, a megkerülhetetlen közhelyeket leszámítva. Ennek ellenére a színészek jók, teszik a dolgukat, bár kétlem, hogy mikor megkapták, tovább olvasták volna a forgatókönyvet a szerző nevénél.

easy
» Olvasói szinopszis «
2004. január 10. 13:17 - Iván István

A filmbenszereplő kutya a kulcsa a történetnek. Miért is maradt életben? Miért nem hagyta megöletni a nő? Hát igen. Az állatok ösztönösen cselekednek, a létfenntartásuk, fajuk továbbvitele érdekében. Az a szerencsétlen nem tehet róla, ha megkíván egy darab csontot, vagy egy kis szukát. Ösztön az, ami vezérli, ellentétben az emberrel, amely tudatosan árt másoknak, paráználkodik kedvére. Dogville ártatlan? Abszolúte nem. Kiégett bányászfalu, ahol már csak a minimális létszükségleteket engedhetik meg az emberek, amikor hirtelen…..belép a nő. Első látásra a nő tehet mindenről, ő az okozója a későbbi bajoknak, konfrontációknak. De mégis, egyszerű kifogás volna őt hibáztatni kívánatos testéért, penge elméért? Nem. Dogville-ben az emberi gyarlóság, hiúság, kapzsiság jelen van, és minden lakó egy, az ember által elkövethető bűnöket képviseli. A nő, ha úgy vesszük a összefogója ezeknek, és egyfajta előidézője a későbbi tetteknek. Ő az ártatlan Dogville-ben, és csak keressük, keressük az okokat, amiért elítélhetnénk, nem találunk, hisz ő az, aki bevezet, és megmutatja nekünk Dogville, és maga az ember valódi oldalát. Dogville-nek vesznie kell. Ez a film egy uniqum. Csak erős lelkületűeknek.
2004. július 8. 22:18 - b.ildikó

Az első félóra után letoltam a férjem, hogy miért ezt a filmet vette ki. Aztán szép lassan magam is szinte a mű szereplője lettem, bekebelezett, mint egy amőba.Tudom, hogy nem illik lelőni a poént, de a film végén egy csepp sajnálatot sem éreztem, mikor a maffia lemészárolta a várost.Ha valaki azt mondja a film elején, hogy szinte megkönnyebbülök a gyilkos lövéseket látva, hát biztos, hogy lecsapom. Mindenkinek ajánlom a filmet, mert egy remekmű
2006. január 10. 14:47 - allatkiraly

Kedves b.ildikó, hát ne is haragudj, hogy gondolod, hogy leírod egy film csattanóját az ismertető oldalon? Ez nagyon gáz!
2006. március 16. 14:07 - balage

Kedves b.ildikó! ha Te megkönnyebbültél a végén az szomorú. én már jó régen láttam, de Lars von Triernek sikerült olyan filmet csinálni ami olyan ,mint a kavics a cipőben. próbálsz tőle megszabadulni, és amikor azt hiszed, hogy megszabadulsz tőle tovább motoszkál. szerintem egy remek mű. én amikor láttam majdnem egy óráig alig tudtam megszólalni. szóval mindenkinek ajánlom. még ha valaki nagyon okosan lelőtte is a poént.
2008. október 19. 23:57 - andris

Ildiko illetlen es eroszakos.
Olvasói hozzászólások (1 db)

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
4%
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
28%
A Grand Budapest Hotel
14%
Kódjátszma
14%
A mindenség elmélete
5%
Sráckor
9%
Whiplash
27%
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink