odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG 14h-



Az olasz meló
Italian Job, The
ODEON ÉRTÉKELÉSE 8
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 7.2

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  Italian Job, The
év:  2003
nemzet:  amerikai (USA)
hossz:  104 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  dvd: Intercom
vhs: UIP Duna
dialógus:  szinkronizált
műfaj:  akció
thriller
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
F. Gary Gray
Szereplő
Mark Wahlberg
Charlize Theron
Donald Sutherland
Jason Statham
Seth Green
Yasiin Bey
Edward Norton
Olek Krupa
Operatőr
Wally Pfister
Zeneszerző
John Powell
Író (Forgatókönyvíró)
Donna Powers
Wayne Powers
Hang:
5.1
Szinkron:
angol (english), magyar, cseh, török
Feliratozás:
angol (english), lengyel, svéd, holland, finn, magyar, cseh, dán, izlandi, norvég, bolgár, török, arab, román
Képarány:
2.35:1
Extra:
előzetes(ek)
featurettek
kimaradt jelenet(ek)
rejtett extra
werkfilm
A DVD többféle (szinkronizált / feliratos) változatban kölcsönözhető.

A szeretet mozgatja a világot. Az arany szeretete. Ezt Gene Hackman mondta nem is olyan rég, és kérem igaza volt! Remek példa erre egy újabb „szajrés” mozi, Az olasz meló. F. Gary Gray (Nincs kiút) az 1969-ben készült, hasonló című film modern változatát készítette el.
Charlie Croker (Marky Mark Wahlberg) apjaként tisztelt mentora, John Bridger (Donald Sutherland) és maroknyi bandájuk épp az utolsó nagy dobásra készül. A zsákmány 35 millió dollárnyi arany. Az akció sikerrel jár, jöhetne a jól megérdemelt pihenés, de a csapat egyik tagja az egész zsákmányt magának akarja. Ezen akaratának fegyverekkel érvényt is szerez. Charlie és barátai túlélik az esetet, de John meghal. Egy év elteltével Charlie elérkezettnek látja az időt a bosszúra, de még szüksége van egy profi mackósra. Van is egy jelölt, John gyönyörű lánya, Stella (Charlize Theron), akit csak meg kell győzni, hogy tartozik ennyivel apja emlékének.
Furcsa műfaj a remake, óvatosnak kell lenni vele, hiszen nem szabad akármilyen filmhez hozzányúlni (lásd pl.: Psycho). Az Olasz melónak viszont egyértelműen jót tett a modernizáció. A sztorinak ugyan csak a gerince maradt meg, de az akciójelenetek látványosabbak lettek, hangulatában pedig az Oceans Eleven – Tripla vagy semmit idézi fel F. Gary Gray filmje, ami pedig nem rossz ajánlólevél. A szereplőgárda első osztályú. Donald Sutherland néhány pillanat alatt is maradandót alkot. A „fiatalabb” generáció (Whalberg, Norton, Theron, Statham) pedig méltó követője. Persze ne Oscaros alakításokra tessék most gondolni, hanem a műfajon belüli remekelésre. F. Fary Gray rehabilitálja magát előző rettenetes balfogásáért (Túl mindenen). Az Olasz meló egy látványos, fordulatos, a tanulságokat sem nélkülöző alkotás. Olyan film, amiért végre újra érdemes moziba menni.

M.Halberstam
» Olvasói szinopszis «
2004. január 5. 11:42 - I.István

Olasz meló: Sok olyan rablós film vége az, hogy elosztják a magukét, és Godspeed for everyone, de nem tudtam mit történik AZTÁN. Ez a film ott kezdődik, ahol a legtöbb hasonló témájú film befejeződik.A történet itt is, mint általában szokott lenni, a legegyszerűbb: adva van egy banda, mely egy "óriási" dobásra készül Olaszországban. A történet rögtön a rablás utolsó simításaival kezdődik, ahol percek alatt megismerjük a banda minden egyes szereplőjét és kitervelőjét, félredobva ezzel a megszokott és elnyújtott kliséket. Amint feltérképeződött előttünk a szituáció, máris tanúi vagyunk egy közepesen agyas széfrablásnak, melyet egy cseles megoldással szabadítanak meg tartalmától. Ezt követi egy kis motorcsónakos lavírozásnak a lagúnákban. Nem kevesebb, mint kétpercnyi üldözés után a tettesek maguk mögött hagyják az aranyat üldöző gengsztereket és a vízirendőrséget, majd a hófedte Osztrák hegyek egyik csúcsán diadalittasan koccintanak erre a remekül kifundált akcióra. Mindenki boldog, iszogat, a tagok közlik egymással, hogy s mire fogja elkölteni azt a temérdek pénzt (35 millió dollárt érő aranyrúd), amit részesedésként kap ezért az eszméletlen balhéért. Nem is sejtik, hogy nemsokára annak, amit elterveztek a részükkel kapcsolatban, csak illúzió marad, mert egy másik banda lecsap rájuk, kiegészítve egy árulóval. Először rájuk lőnek, majd az aranynak lőttek, s a megmaradtaknak nincs mit tenniük, mint az aranyat visszaszerezni az őket elárulótól, és megbüntetni. Ezzel megtudtuk a film elkövetkező két óra célját és a szereplők motivációját. Irány L.A. Ahhoz hogy az aranyat visszaszerezzék, szükségük van a páncélszekrények tündérére, ha jobban tetszik, minden mackós és nem mackós álmára, egy 180 cm magas szőke nőre (Charlize Theron), aki puszta kézzel képes kinyitni bármilyen zárat, páncélszekrényt. De sajnos ez a szőke nő nem olyan ostoba, mint ahogy azt a banda elképzeli, de egy családi tragédia elég okot ad a szőke nőnek arra, hogy egy kicsit belekóstoljon a bűnbe. Így hát a kis csapat a szőke nővel kiegészülve nekilát visszalopni az ellopott aranyat. Egy dologgal viszont egyik oldal sem számol: az arany tulajdonosával, aki épp ott tart fenn egy roncstelepet, ahol az áruló az aranytól próbál megszabadulni. Ez a kis mellékszál még izgalmasabbá teszi a történetet kb. 10 percig, de ennek a szálnak a végét a történet tetőpontján láthatjuk viszont. A terv kivitelezése olajozottan halad, mindenki elfoglalja a pozícióját és vár. Egy kis csavar után az akció majdnem meghiúsul, de az új, improvizált terv még izgalmasabb, így ez által még szemkápráztatóbb lesz az egész kivitelezés, mint az eredeti, és csak örülhet mindenki, amikor bevetik a kis Miniket a Chienese Theather alatt futó metróban. Itt aztán erezd el a hajam kezdődik, a piros lámpák megnyílnak, s az egész Hollywood Blvd. zöld árban úszik. Minik jönnek, Ducatik mennek az alagútban, az izgalom a tetőfokára hág. Pazar ötletek közepette a kis Minik egy közepesen fárasztó és destruktív hajsza után végül eljutnak a célhoz, ahol mindenre fény derül, a jobb rosszak megkapják a magukét, a rosszabb megkapja büntetését a legrosszabbtól. Így minden kiegyenlítődik. Az álmok valóra válnak, és ezzel pontot is tehetünk a történetünk végére. Nagy vonalakban ennyi lenne az olasz meló idei remek remake-ünk, de sajnos ez a film sem lesz több, mint elcsépelt, és izgalmaktól mentes akciófilmtől. Michael Caine egy újabb adaptációjával találkozhatunk - nem is tudom megszámolni, hányadik Caine adaptációt csináltak már meg-, de ez sem jobb az eredetinél, de azért mindent beleadtak a fiúk és a szöszi lány, hogy színvonalas szórakozásban legyen részünk. Ez a fim olyan, mintha az Ocean's eleven-t látnánk, csak épp pont a felével. Itt hatan próbálnak maradandót alkotni, és beírni nevüket a nagy mackós történelemkönyvekbe. Kevés sikerrel. Az 11-hez hasonlóan itt is van egy agy, Mark Wahlberg személyében (ő itt nagyon gyenge, ellentétben mondjuk a Three kings-szel) -11: Clooney-, egy gyorshajtó, akit Jason Statham alakít, (és aki itt is csak sofőrködik, de megereszt néhány tényleg jó beszólást, de semmi több. Ez az Amerika neki még új és különben is csak bulinak fogja fel az egészet.) - 11:Casey Affleck és nyakas mormon tesója, Scott Caan-, egy robbantós, akit Mos DEF(watsup ya?!) rapper alakít - 11:Don Cheadle-(a robbantósok mindig feketék?),egy komputer zseni, bizonyos Napster, alias Seth Green - 11:Eddie Jemison- aki elér valami példaértékűt a történetben, de ez is kevés ahhoz, hogy egy szép és rafinált story kerekedjen ki belőle. Egy szó, mint száz, egyszer, szombat este, ha már túl sok volt a politika és különben is, na akkor érdemes megnézni.
Olvasói hozzászólások

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
A mindenség elmélete
Sráckor
Whiplash
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink