odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG nyitva Mihály


SImOne
S1mOne
ODEON ÉRTÉKELÉSE 3
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 7.7

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  S1mOne
év:  2002
nemzet:  amerikai (USA)
hossz:  113 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  FHE
dialógus:  szinkronizált
műfaj:  vígjáték
sci-fi
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
Andrew Niccol
Szereplő
Al Pacino
Benjamin Salisbury
Winona Ryder
Darnell Williams
Operatőr
Derek Grover
Edward Lachman
Zeneszerző
Samuel Barber
Carter Burwell
Író (Forgatókönyvíró)
Andrew Niccol
Hang:
5.1
Szinkron:
angol (english), lengyel, magyar, cseh
Feliratozás:
angol (english), magyar, cseh, bolgár, horvát, szlovén, szerb
Képarány:
2.35:1
Extra:
előzetes(ek)
featurettek
kimaradt jelenet(ek)
werkfilm
Andrew Niccol (Truman Show, Gattaca) ismét egy sajátosan teremetett világgal lepett meg minket Simone cimű filmjében. Hősünk a hollywoodi sztárok által kiszolgáltatott nem túl sikeres rendező, Viktor Tarovszky (Al Pacino). Legújabb filmje forgatásán cserbenhagyja sztár üdvöskéje (Winona Ryder), és a stúdiója is elbocsátja, aminek vezetője történetesen a volt felesége. Teljes a csőd..., de mint minden mesében, itt is van még egy esély, egy aranyhalacska. Aki, igaz nem három kívánságot teljesít, hanem haladva a kor technikai vívmányaival, egy szoftverrel ajándékozza meg a mi Viktorunkat. Ő pedig, nevéhez méltón (ld. Luc Besson: Nikita) rögtön nekilát, hogy rendet tegyen Hollywood posvány sztárvilágában. Elkészíti filmjét, melynek főszereplője Simone, a teremtett, tökéletes sztár! A frappáns névválasztás egy beszélő név, minthogy az írásmódja is tükrözi, S1mOne az első szimulátor sztár! A film persze óriási siker, a legnagyobb, a legjobb, a mindent elsöprő, a csoda, Simone pedig a tökéletes, a legszebb, a legszexibb és legtehetségesebb sztár. Nagyobb és jobb minden eddiginél, ezt bizonyítja vagy inkább szájba rágja nekünk kedves rendezőnk, hiszen láttuk-e már valaha a premier bemutatón végigvonuló Julia Robertset kivetítve az egyiptomi piramisokon, vagy magán a Taj-Mahalon...? Elindul a nép hülyítése, vagyis elindul minden a kasszasiker felé! Viktor néha megerőltet magán egy minimális lelkiismereti válságot, de aztán ismét elcsábul és éli tovább "virtuális" hétköznapjait! A végén persze, mint minden mesében, a rossz itt is elnyeri méltó büntetését, illetve szinte majdnem..., de aztán mégsem, kár, akkor egy húsz perccel hamarabb vége lett volna a filmnek.
Hogy mit is akart mondani nekünk a rendező Simone személyével, azt nem tudni, amit a film nyújt, az legtöbbször felszínes, bagatell, steril és erőltetett. A vezérgondolata talán a többször elhangzó tételmondat: " ...képesek vagyunk hamisat alkotni, de képtelenek vagyunk meglátni azt...". Al Pacino pedig számomra az utolsó három mozijában (Beavatás, Álmatlanság, Simone) passzolta a szerepét, ez is kár, szerettük!

Cvekedli
» Olvasói szinopszis «
2004. január 5. 13:52 - I.István

S1m0ne: Adott egy filmes, Viktor Taransky (Al Pacino), aki csak egy filmkészítő a sok közül, és akinek az életét a film készítése helyett a sztárok allűrjei töltik ki. Lassan, de biztosan elkészülni látszik legújabb filmje, amikor egy nap az éppen ünnepelt sztár (Winona Ryder) faképnél nem hagyja egy lakókocsi miatt, ami állítása kisebb a másik színészénél. Ezzel nem csak a film látszik veszni, hanem Viktor karrierje is. A stúdió főnöke közli - aki egyébként a volt felesége-, hogy ha a film nem lesz jó, mennie kell. Viktor nem hagyja annyiban a dolgot, és minden követ megmozgat, hogy megtalálja a színésznőt, és pénzt szerezzen a film elkészítésére, de hiába. Elúszni látszik a hajó, mert se pénzt nem kap, sem pedig a szerepre alkalmas színésznőt nem talál. Egy nap azonban váratlanul beállít hozzá egy programozó, aki Viktor filmjeit egyenesen mesterműveknek tartja, és felajánlja neki életművét, mielőtt meghalna agytumorban. Ez a mű pedig nem más, mint egy program, amivel elő lehet állítani a legtökéletesebb színésznőt, aki valaha élt a földön. A program lehetővé teszi, hogy egy személyben ötvözni lehessen az összes eddig vásznon látott színésznőt; akár legkisebb gesztusaikat, a pislogásuktól kezdve egészen a hanglejtésükig. Viktor természetesen nem hisz a programozónak, és ott hagyja. Nem sokra rá Viktor kézhez kap egy csomagot, melyet a programozó hagyott rá a végrendeletében. Simulation one: ez a program neve, melyet Viktor nemes egyszerűséggel csak Simone-nak rövidít. Kilenc hónappal később- véletlen egybeesés (?) - az első digitálisan életre keltett színésznő tarol a mozikban, és mindenki arra kíváncsi vajon hol bukkant rá Viktor erre a páratlan tehetségre. Persze Viktoron kívül senki nem tudja Simone valódi származási helyét. A történet ott kezd bonyolódni, amikor Viktor beleesik abba a hibába, hogy nem tudja megállni a Simoneban rejlő lehetőségeket, hiába fogadja meg neki (!), hogy csak még egy filmben szerepelteti. Elfajulnak a dolgok: a média és a rajongók nem érik be Simone előre felvett nyilatkozataival, műholdról közvetített beszédeivel. Élőben akarják látni. Egy élő koncert ugyan elhiteti a tömegekkel, hogy Simone nem csupán Viktor rabszolgája, és hogy a valóságban is olyan gyönyörű, mint a vásznon, de ettől csak még jobban akarják az új bálványukat. Az egész történet tetőpontja kétségkívül Simone két kategóriában is elnyert Oscar díja, mint legjobb drámai színésznő. Ezzel Viktor kezéből kezd kicsúszni a digitális szépség, nem tudja, hogy fékezhetné meg az egész Simone jelenséget. A bajokat tetézi még, hogy a volt feleség – aki láthatólag nem tudott eléggé elválni Viktortól- azt állítja, hogy viszonya van Simone-nal. Ha ez még nem lenne elég, ott van egy hiéna újságíró is - aki ugyan meghalna Simone-ért, de érzi, hogy a háttérben valami nincsen rendben- és folyton Viktor nyomában van, de hogy-hogy nem, képtelen leleplezni. A dolgok egyre rosszabbra fordultával Viktornak végleg elege lesz Simone-ból, és úgy dönt, hogy tönkreteszi Simone hírnevét. Készít egy dokumentumfilmet, Malac vagyok címmel, amit Simone rendezett, és ami lényegében arról szól, hogy Simone együtt dagonyázik a sertésekkel. Totális siker. Viktor itt kikattan. Végleg el akarja tenni Simone-t láb alól, de ez sem úgy sül el, ahogy szeretné, mert mikor Simone eltűnik az élők sorából, Viktort azzal vádolják, hogy megölte, majd miután feldarabolta, a tengerbe dobta szegényt. Mindenki Viktor fejét akarja, ám egy kevésbé meglepő fordulat után minden a helyére áll, és végül mindenki boldogan jöhet ki Simone árnyéka alól. Ez a film még akár sikeres lehetett volna, ha… De bevallom, nem tudom, mikor. A történettel ugyan semmi baj nincsen, hiszen régóta feszegetett téma a nem filmiparban, hogy mi lesz, ha egyszer digitálisan megkreált személyek fognak szerepelni valódiak helyett. Milyen hatással lesz ez a stúdiókra, mennyire fogja megbolygatni a színész szakszervezeteket. Lehet, hogy a nem is olyan távoli jövő bemutatása miatt nem lett sikeres, mert elképzelhető, hogy egyelőre nem akarunk szembesülni azzal a ténnyel, hogy egy program is képes arra, amire a hús-vér ember. A filmben pedig szórakoztató helyzetkomikumok vannak, de talán az egész még viccesebb és hitelesebb lett volna, ha egy olyan arccal adják el, mint pl. Woody Allen. Ő az abszurd helyzetek mestere, és bár Al Pacino is vitathatatlanul jól játszik- ő mindig jó-, Al-t valószínűleg nem könnyű elfogadni ilyen szerepkörben, mert eddig mellőzte a vígjátéki szerepeket. (Véleményem szerint itt is megállja a helyét.) Ha egy szimpla választ keresek a bukására, azt mondanám, hogy nem lehet Woody nyomában járni, hisz a Hollywood Ending-ben Allennek az átmeneti vakságát kell lepleznie a világ előtt. De ellentétben a Simone-nal, az Ending egy végig jól felépített, remek vígjáték (Woody-tól lehetne rossz?), amely inkább csak a lehetetlennek tűnő szituációra, tipikus Woody Allen féle egyedi helyzetekre épít, míg ez megpróbál hozzátenni némi filozófiai mondanivalót is, miszerint lassan elidegenedünk magunktól, a világtól, és a valódi érzéseinket felváltjuk, egyesesekre és nullákra. Ez a film egy gyenge közepes, hiába van benne Ms. Ryder, Al, és a többiek. Egyszer mindenképpen érdemes megnézni, ha másért nem, talán a film apró kis tanulsága miatt. De azt ugyanúgy észre kell venni, mint Simone digitális kacsintását.
Olvasói hozzászólások

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
A mindenség elmélete
Sráckor
Whiplash
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink