odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG 14h-


Kótyagos szerelem
Punch-Drunk Love
ODEON ÉRTÉKELÉSE 8
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 7.3

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  Punch-Drunk Love
év:  2002
nemzet:  amerikai (USA)
hossz:  92 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  FHE
dialógus:  szinkronizált
műfaj:  vígjáték
romantikus
dráma
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
Paul Thomas Anderson
Szereplő
Adam Sandler
Emily Watson
Luis Guzmán
Philip Seymour Hoffman
Jason Andrews
Operatőr
Robert Elswit
Zeneszerző
Jon Brion
Író ()
Paul Thomas Anderson
Hang:
5.1 EX
Szinkron:
angol (english), orosz, magyar
Feliratozás:
angol (english), orosz, görög, magyar, cseh, héber, bolgár, török, horvát, arab, szlovák
Képarány:
2.35:1
Extra:
előzetes(ek)
kimaradt jelenet(ek)
rejtett extra
rövidfilmek
tv spot
Paul Thomas Andersont, remélem, nem kell bemutatni, hisz olyan feledhetetlen alkotások rendezője, mint a Szerencse zsoldosai, a Boogie Nights illetve a Magnólia. Ritka manapság az egyéni látásmód, történetmesélés a rendezők között, szerencsére P. T. Anderson elég öntörvényű ahhoz, hogy ne kövesse a szürke trendet. Negyedik játékfilmje, a Kótyagos szerelem ismét az emberi érzések és azok motivációjának egész skáláját rajzolja meg élesszemű pontossággal.
Barry Egan (Adam Sandler) magányos, kissé zavart, ideges típus. Képtelen feloldódni mások társaságában, senkiben sem bízik, hét pletykás nővér mellett nehéz is. Egy kellemetlen szextelefon miatt aztán feje tetejére áll az élete. És nehéz mindezt elmagyarázni annak az egyetlen nőnek, Lena Leonardnak (Emily Watson), akit nem érdekelnek Barry furcsa szokásai. Azt is gondolhatnánk, hogy maga a történet nem nagy szám: láttuk már, hogyan szabadít fel a szerelem. De nem véletlenül kapta meg P. T. Anderson ezért a művéért Cannes-ban a legjobb rendező díját: kedves, nyugtalanító, humoros, szomorkás szerelmesfilmet rendezett. Manapság talán csak ő képes terrorizálni a nézőket ezer doboz pudinggal. Adam Sandler alakítása egyszerűen lenyügözően hiteles, Emily Watson megbízhatóan hozza az érző figurát. Méltó folytatása Anderson eddigi filmjeinek.

easy
» Olvasói szinopszis «
2004. január 5. 10:49 - I.István

Kótyagos szerelem Bár a cím eléggé megtévesztő, azért maga a film ennyire nem kótyagos. Adam Sandler az a komikus, akire eddig lehetett mondani, hogy őrült, erőtlen, idióta, gyerekes, hülye....erre tessék: készít egy romantikus filmet Paul Thomas Anderson rendezésében. Romantikus film (!) PTA-tól, és csak (!)80(!)perc! Köztudott, hogy Anderson filmjeihez külön pihentetni kell az ülőgumóinkat, mert valahogy nem tudja 120 perc alá szorítani a filmjeit (Boogie nights, Magnólia), ami nem is baj, mert a filmjei olyanok, hogy igénylik a hosszúságot. Ez a csupán 80 perc is többnek tűnik a történet bemutatását illetően, de azért most sem kell néznünk az óránkat közben. Amikor először hallottam róla, bevallom meglepett, hogy PTA egy ilyen alakkal forgat filmet, de amikor Sandler-t Golden Globe-ra jelölték ezért a filmért, kezdtem beleélni magam, hogy talán most emberibb arcát is képes nyújtani a srác. Nem csalódtam benne. PTA-ban sem. A történet egyszerű: Mihez kezdjünk magunkkal 30 fölött. Barry Egan egy tipikus szürke ember, aki jobb híján csak a kis raktár üzletével törődik, kuponokat gyűjt a pudingos dobozokról utazást remélve, hosszas beszélgetés kéjvonalon, rendszeres partyk a hét nővére egyikénél, de minden dolog, ami valójában kitöltené az életét, hiányzik belőle. Egy nap megváltozik minden: Egy vadidegen nő, a Barry raktára melletti kis autójavító előtt hagyja az autóját, és a kocsi kulcsát Barry-re bízza. Ezzel kulccsal Lena Leonard (Emily Watson) gyökeresen megváltoztatja Barry életét, és valami olyat visz bele, ami eddig elkerülte őt. Ez pedig a szerelem. A két fiatal hamar egymásra is talál, és ezzel a történet szép oldala ezzel le is tudott, mert a problémák csak most kezdődnek; egy kifizetetlen szex telefon beszélgetés következtében Barry elsődleges célpontja lesz egy matrac árusnak (Philip Seymour Hoffman), és bár kettejük ügye megoldhatatlan problémának látszik -amit még négy szőke, kék szemű verőermber sem tud megoldani,-, Barry egyszer csak kikattan, és egy telefonkagylóval a kezében felkeresi a matrackirályt. A film csúcspontja kétség kívül Sandler és Hoffman face to face jelenete, ahol végre tisztázzák a kettejük közt kialakult problémát. A végén hihetnénk, hogy minden úgy alakul, mint a mesében, de ezt mindenki magas döntse el. A szokásos PTA stáb ismét remekel, itt külön kiemelném az operatőrt, Robert Elswit-et (Magnólia), akinek köszönhetően -ismét- kékben úszik az egész film, azt éreztetve, mintha a szerelem és elmebaj tengerén vergődne szereplőnk, s bármennyire próbál, képtelen kievickélni belőle. A másik, PTA foglalkoztatottak, Luis Guzman és Philip Seymour Hoffman -aki a maga 10 perces szerepével ismét hozza a formáját, még viccesebbé, élvezhetőbbé teszi a néhol lelassultnak tűnő filmet- remekelnek, talán jelenlétük miatt is vagyok elfogultabb a kelleténél. Maga a film egyáltalán nem lelassult, és Ms. Watson megjelenése ad értelmet mind Egan, mind a film értelmének. A kissé életunt és sivár Egan mindennapjait átlendíti, egy másik, szintén életunt és sivár dimenzióba, ahol már több értelme van a létezésnek. Sajnálom, hogy ez a film csak dvd-n jött be, mert a csodásan megkomponált és szimmetrikus képek, a front fénybe állított színészek jobban tudnák visszaadni valódi mivoltukat, személyes érzésüket -ami a film gerince is- a moziban, nem beszélve Sandler játékáról, ami nekem valahogy kifejezetten vászonért ordít. Végig. Jó hangosan, és nagyon, de nagyon dühösen. Többet érdemelne a videó megjelenésnél.
Olvasói hozzászólások

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
4%
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
29%
A Grand Budapest Hotel
14%
Kódjátszma
13%
A mindenség elmélete
5%
Sráckor
9%
Whiplash
26%
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink