odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG 14h-


Az ezeregyéjszaka virágai
Il fiore delle mille e una notte
ODEON ÉRTÉKELÉSE 10
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 7.5

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  Il fiore delle mille e una notte
év:  1974
nemzet:  francia
olasz
hossz:  135 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  Odeon
dialógus:  szinkronizált
műfaj:  irodalmi adaptáció
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
Pier Paolo Pasolini
Szereplő
Ines Pellegrini
Franco Merli
Franco Citti
Ninetto Davoli
Operatőr
Giuseppe Ruzzolini
Zeneszerző
Ennio Morricone
Hang:
mono
Szinkron:
olasz, magyar
Feliratozás:
magyar
Képarány:
1.78:1
Extra:
előzetes(ek)
filmográfiák
képgaléria
„Nagyon sok forrásból kb. a XV. században foglalták írásba Az Ezeregyéjszaka meséit, de akkor sem az írás dominált, hiszen a történeteket a mohamedán böjthónap, a Ramadán éjjelein mesélték, hogy a koplalást feledtessék. A mesemondók dramatizálva adták elő mondandójukat. A film is megpróbálta felidézni ezt az elevenséget... Az Ezeregyéjszaka a keresztes hadjáratok révén számtalan európai szerzőre is hatott, sőt valószínűleg ez adta a Dekameron gondolatát is. Így a három film (Dekameron, Cantenbury mesék, és a jelen mű) egysége még szorosabb lett... Zumurud és Nuradim szerelme és sorsa több mint a körülmények nyers visszatükrözése. Zumurud meséiben egy képzelt világot fejez ki, de ezt a képzelt világot, mint kiderül, felülmúlja a valóság..."

» Olvasói szinopszis «
2002. december 10. 14:17 - field

Pasolini trilógiájának legsikerültebb darabja. A történet keretét az "Ezeregyéjszaka" egyik meséje alkotja Zumurud és Nuredin szerelméről. A látszólag súlytalan történetek mély bölcsességről, ember- és életismeretről árulkodnak. A kitünően megválasztott helyszínek, a zömmel ismét amatőr szereplők játéka nemcsak illuziókeltően idézik fel az "Ezeregyéjszaka" hangulatát, hanem érzékeltetik az eltelt évszázadok patináját is. Bár a meztelenség terén e film felülmúlja a korábbi két produkciót, erotikája mégis inkább keletien kifinomult és érzéki, szemben a reneszánsz kor földközeli, nyersebb erotikus felfogásával. A homoszexualitást a szerelem, a szexuális gyönyör egyik alternatívájaként ábrázolja anélkül, hogy bármilyen negatív vagy pozitív értékítéletet sugallna vele. Pasolini, de általában a meleg művészek életművében nem jellemző, hogy a másságot ennyire természetesnek fogadják el, s nem tekintik a heteroszexuálisokhoz hasonlóan magyarázatra szoruló konfliktusforrásnak. A mesék természetesen most sem céltalanul és rendezetlenül peregnek a szemünk előtt: lényegében Nuredin férfivá válásának vagyunk szemtanúi, s az asszonyi természet, s ezzel Zumurud sokarcúságáról győződhetünk meg, miközben a Sors és a Végzet elkerülhetelenségéről is képet kapunk. Magával ragadó, közel 3 évtized után is káprázatos, tanulságos mesefüzér: az egyetlen film a rendező életművében, amely boldogsággal és "happy end"-del zárul.
2005. december 31. 10:33 - Fuly

Hát... Lehet, hogy nem voltunk eléggé ráhangolva, de sem a finom erotikából, sem a mély bölcsességekből nem észleltünk semmit. Különösen zavart, hogy szerelem címen az azonnali dugás (igen, sajnos így egyszerűen dugás, nem szeretkezés és nem romantika) tolul elő a filmből. A különféle idősíkok és cselekményszálak (mesék) alig vagy egyáltalán nem különülnek el, ami részben rendezői, részben dramaturgiai hiba. Az az érzésem, hogy mind az 1974-es Canne-i díj, mind az azóta eltelt idő hírneve inkább a nyílt (és különben egyes jelenetekben remekül bemutatott) meztelenségnek, a csodálatos forgatási helyszíneknek, a remek fényképezésnek, nem utolsó sorban a jó szereplőkiválasztásnak köszönheti, mint egyéb filmes erényeinek. De sajnos a helyszín, a szereplő remekül fényképezve sem alkot igazi filmet.
2006. január 9. 15:53 - Máté Krisztián

Csak ezt érdemes nézni...
Olvasói hozzászólások

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
A mindenség elmélete
Sráckor
Whiplash
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink