odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG 14h-



Salo, avagy sodoma 120 napja
Salo o le 120 giornate di Sodoma
ODEON ÉRTÉKELÉSE 9
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 7.6

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  Salo o le 120 giornate di Sodoma
év:  1975
nemzet:  francia
olasz
hossz:  117 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  Odeon
dialógus:  szinkronizált
műfaj:  dráma
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
Pier Paolo Pasolini
Szereplő
Paolo Bonacelli
Giorgio Cataldi
Operatőr
Tonino Delli Colli
Zeneszerző
Ennio Morricone
Hang:
mono
Szinkron:
olasz, magyar
Feliratozás:
angol (english), magyar
Képarány:
1.78:1
Extra:
egyéb
filmográfiák
werkfilm
A helyszín a nácik által ellenőrzött északolasz Salo állam, az időpont 1944. Pasolini ebben a filmjében a fasizmus eredetének, funkciójának és következményeinek értelmezésébe vezet be metaforák segítségével. Kísérőink a rögeszmés úton: Dante és Sade márki. Az alkotás egyértelmű vádbeszéd a nemzeti szocializmus és minden zsarnokság ellen. Soha még filmben nem került ennyire közel egymáshoz a pornográfia, az erőszak és a politikai üzenet. Ha konzervatívan gondolkodsz a morálról: kerüld ezt a filmet! Ha viszont nyított szellemiségű vagy a szélsőségekre is: meg kell nézned Pasolini mesterművét!

» Olvasói szinopszis «
2002. december 10. 12:40 - field

Pasolini filmje nem egy vasárnapi matiné: bővelkedik a visszataszító epizódokban. Nem fedezhető fel benne az "erőszak esztétikája", mint napjaink néhány divatos "kultuszfilmjében". A legmegdöbbentőbb azonban mégsem a prostituáltak meséi vagy a válogatott tortúrák képi látványa, hanem az áldozatok viselkedése, akik közül néhány fiú aztán a kínzók oldalára áll... Pasolini műve bővelkedik az ellentmondásokban, s akaratlanul hódol az olasz filmesek körében egykor népszerű teóriának, mely a fasizmust elsősorban nemi perverziókkal magyarázza (lásd: Elátkozottak, Az éjszakai portás, Salon Kitty, Huszadik század). Filmje azonban megdöbbentő tanulmány az ember emberrel szembeni kegyetlenségéről, s hogy ennek igazi súlyát átérezzük, ahhoz tudni kell, hogyan jutott el a művész idáig. .A "Salo" önállóan is megállja helyét, ám a többi Pasolini-film ismeretében mélyebben és sokoldalúbban megközelíthető és értelmezhető alkotás. Szó nincs "filmtörténeti balesetről, óvodás tákolmányról, fércmunkáról", ahogy egyes magyar kritikusai minősítették. A "Salo"-ban a fasizmus épp úgy ürügy, mint de Sade márki regénye: a film tanulságai sajnos nem csupán a múlthoz köthetők. S aki szerint egy filmet nem a "didaktikus mondanivaló" tesz naggyá, az figyelje meg a "Salo" képi és formai megoldásait, s vesse össze a rendező korábbi munkáival. A szenzációt, botrányt, szexuális izgalmakat keresők nyilván csalódnak a "Salo" láttán, de az ő igényeiket jócskán kielégítik más filmek és a kereskedelmi tévécsatornák egyes műsorai...
2003. április 4. 03:18 - ststofi

Tényleg nem délutáni matinéra való ez a film, amely kifejezetten bővelkedik öncélúan erőszakos jelenetekben. (Az ortt ajánlásai alapján, szerintem ezt a filmet egyetlen magyarországi televizióban sem lehetne levetíteni) Kifejezetten erős idegzetűeknek sem ajánlanám ezt a filmet, csak ha felkészültek lelkileg az emberi gyarlóság, alantasság és perverzió naturalisztikus és profi módon rendezett és filmezett rendkívül megrázó szembesülésére. Semmi képpen sem javaslom egyedüli késő esti filmnézéshez! Másodszor már én sem tenném. Ezt a filmet meg kell beszélni valakivel, kiheverni igen nehéz lesz, ha nem lehetetlen.
2005. szeptember 22. 22:44 - István Uram

Itt egy újabb teória! '75 óta foglalkoznak a Salo-val...talán már Salo-effektusról is beszélhetünk , ha úgy tetszik! Kérdések milliói fogalmazódtak meg bennünk azóta, és fogalmazódnak meg azóta is, de a legelső és leg logikusabb kérdés , hogy vajon , Pasolini, mi a fittyfenéért készítette le a Salo-t? Talán a fasizmus, egy igen drasztikus bemutatására vállalkozott, vagy az emberi gyarlóság, gusztustalanság, és kegyetlenség vászonra vitelére, vagy netalántán az Áldozatok viselkedésével próbált volna közölni velünk vmit? Lehet, minden lehetséges...de itt jön az újabb teória...mi van akkor ha a Salo , Pasolini féltveőrzött, egy estés pornófilmje???Egyszerűen csak kiélte magát, egy jót szórakozott a forgatás alatt, és törődött is ő az áldozatok viselkedésével, vagy az emberi kegyetlenséggel?! Nem tudni...mindenesetre Viva Pasolini ( a Decameron-t ajánlanám, de a Salo-t jobban :P )
Olvasói hozzászólások

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
A mindenség elmélete
Sráckor
Whiplash
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink