odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG 14h-
zárva



Korcs szerelmek
Amores perros
ODEON ÉRTÉKELÉSE 10
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 9.4

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  Amores perros
év:  2000
nemzet:  mexikói
hossz:  153 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  vhs: Intercom
dvd: Odeon
dialógus:  szinkronizált
műfaj:  romantikus
dráma
thriller
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
Alejandro Gonzalez Inárritu
Szereplő
Gael García Bernal
Alvaro Guerrero
Goya Toledo
Jorge Salinas
Vanessa Bauche
Operatőr
Rodrigo Prieto
Zeneszerző
Gustavo Santaolalla
Író (Forgatókönyvíró)
Guillermo Arriaga
Hang:
5.1
2.0
Szinkron:
spanyol, magyar
Képarány:
1.77:1
Extra:
előzetes(ek)
kimaradt jelenet(ek)
színfalak mögött
videoklip
werkfilm
Octavio együtt él édesanyjával, testvérével és annak feleségével. Szerelmes bátyja feleségébe és utálja fivérét, amiért veri az asszonyt. Elhatározza, hogy megszökteti szerelmét, de ehhez pénzre van szüksége. Egy furcsa véletlen során kiderül, hogy kutyája, Cofi profi harcos és ezt a tehetséget használja fel a szükséges összeg megszerzésére.
Daniel, felesége helyett Valeriát választja élete párjául. Új lakásba költöznek, de egy csúnya szerencsétlenség megzavarja kapcsolatuk felhőtlenségét, ráadásul Valeria kiskutyája furcsa módon eltűnik és ez még tetőzi a tragédiát.
El Chivo bérgyilkos. Legalábbis mostanság. Régen kommunista-partizán volt, de börtönben töltött évei után elhatározta, hogy móresre tanítja a világot. Hajléktalan külső mögé rejtőzik és kutyái társaságában keresi régen elhagyott lányát.
A három sztori kitűnően kapcsolódik egymáshoz, ügyes megoldásokkal, eredetien. Egyszerű eszközökkel, jó zenével mutatja be a történeteket. Nem kételkedünk a szereplőkben sem. Megérdemelten jelölték Oscarra.

Baralgin
» Olvasói szinopszis «
2003. február 18. 16:50 - Nomax

Az utóbbi idők egyik legjobb filmje. A Blöff találkozása az Esőtt előttel! Három különböző történet, ami már önmagában is megállná a helyét, de azután minden szál összekapcsolódik és igy lesz teljes az egész. A történetet nem irom most le, mert feljebb olvasható. Kutyából nem lesz szalonna!!!!
2012. április 15. 23:44 - Nagypál Szabolcs

Az első művészfilm Mexikóból azután, hogy Luis BUÑUEL ott dolgozott (a Tristanában Catherine DENEUVE is elveszíti egy lábát). Alejandro González IÑARRITU legelső filmje. A zene a rendező lemezlovas múltjáról is ta-núskodik. Guillermo ARRIAGA forgatókönyve a latin-amerikai szappanoperák melodramatikus szerkezetét is magán viseli. Octavio (Gael García BERNAL) és Susana (kutyaviadalok); Daniel és Valeria (Goya TOLE-DO) (egy városi legenda: a kutya eltűnik két emelet között, a parketta résén); El Chivo (a kecske) (Emilio ECHEVARRÍA) és Maru története. Csak egyetlen igazán rokonszenves szereplő van az egész filmben. A kutyák: egyik sem sérült meg, a film elején fölirat; a kutyák vadsága csak halvány előképe az emberek kegyetlenségének, de az emberek számára van megváltás; a kutyák fontosabbak a szereplőknek, mint az embertársaik (Minden gazda hasonlít a kutyájára, és minden kutya is hasonlít a gazdájára.). A kezdő képsorok a Kutyaszorítóban véres autósüldözésére utalnak; és méltán, mert míg ott egy ember elvérzését követjük nyomon az autós üldözés közepette, itt valóban egy kutya sérült meg. A helyszín a világ egyik legnagyobb városa, Mexikóváros, ahol három társadalmi osztály nyög a civilizáció terhei alatt: a munkások, a gazdagok, és a hajléktalanok. Operába illő méretű szenvedés ez. Az élet három szakasza: az ifjúság (a gyűlölet), a középkor (a látszat), valamint az időskor (a halál). A három történetszálat egy autóbaleset köti össze, amely a sorsszerűség kristályosodási pontja a szereplők számára; a film újra és újra visszatér e kulcsponthoz, és egyre összetettebben látjuk az eseményt. A három különböző stílusban leforgatott történet összefonódik és egy nagy isteni tervbe illeszkedik: „Ha meg akarod mosolyogtatni Istent, mondd el Néki a terveidet.” A szeretet és az árulás dinamikája ritmikusan ismétlődik, akár szerelmesek, akár házastársak, akár testvérek között (Káin és Ábel?, inkább Káin és Káin), akár pedig a szülő–gyermek viszonyban (a gyermekeit elhagyó apa). A ’szemet szemért’ elv működik: aki erőszakos és házasságtörő életet él, annak szintén hasonló végzete lesz. A szerelem összetett dolog, és bizony nemcsak örömökkel jár; a jó és a rossz nem egykönnyen különíthető el e filmben; a szereplők erkölcsi iránytűje elcsavarodott; a szerelem olyan játék, amelyen a résztvevők többször veszítenek, mint nyernek. Noha mindhárom rész a főhős elhagyatottságával végződik, a film befejezése mégis reményekkel teljes.
Olvasói hozzászólások (1 db)

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
4%
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
28%
A Grand Budapest Hotel
14%
Kódjátszma
14%
A mindenség elmélete
5%
Sráckor
9%
Whiplash
27%
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink