odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG 14h-



Vízcseppek a forró kövön
Gouttes D'eau sur pierres Brulantes
ODEON ÉRTÉKELÉSE 8
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 8.8

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  Gouttes D'eau sur pierres Brulantes
év:  1999
nemzet:  francia
hossz:  90 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  Budapest Film
dialógus:  szinkronizált
műfaj:  művész
irodalmi adaptáció
dráma
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
Francois Ozon
Szereplő
Bernard Giraudeau
Malik Zidi
Ludivine Sagnier
Anna Levine
Operatőr
Jeanne Lapoirie
Író (Forgatókönyvíró)
Francois Ozon
Író (Eredeti mű szerzője)
Rainer Werner Fassbinder
Hang:
5.1
Szinkron:
francia, magyar
Feliratozás:
magyar
Képarány:
1.85:1
A cím első hallásra talán furcsa...
Németországában, a 70-es évek szexuális szabadságának korában vagyunk, a történet egy különös románcról, Leopold és Frank melodrámájáról szól. A közepkorú kereskedelmi ügynök és a 19 éves egyetemista fiú rövid ismeretség után összeköltöznek.
A hétköznapok apró, jelentéktelennek tűnő zördülései azonban az ő kapcsolatukban is erősen gerjesztik kibékíthetetlen különbözőségeiket.
A film sokkal inkább a kapcsolatról (jelen esetben két férfi kapcsolatáról), mintsem a homoszexualitásról szól. A folyamatos konfliktushoz vezető kis hétköznapi problémák felemésztik és boldogtalanná teszik őket. Egyikük sem tud kivirágozni, a szerelembe vetett hitük nem tud valóságossá válni. Viszonyukat is azok a szerelmi törvények működtetik, mint bármelyikünkét, és ezzel Ozonnak sikerül bevonni minket, nézőket a sajátos pszichológia tükrén keresztül mesélt történetébe.
A filmben érezhető fassbinderi világ nem véletlen, a forgatókönyvet ugyanis a rendező Fassbinder egy fiatalkori drámája alapján írta.

Cvekedli
» Olvasói szinopszis «
2002. december 3. 11:26 - Nagy Nándor F.

Nagy Nándor: Veled még a szex is szexis Mint a kellő igényességgel, odafigyeléssel megrendezett színdarabok esetében, Francois Ozon által rendezett, Vízcseppek a forró kövön című francia filmszatíra esetében is, amely a német rendező R. W. Fassbinder egy fiatalkori, általa soha meg nem rendezett drámája alapján íródott, ügyesen megszerkesztett plakáttal rendelkezik. Már a plakát önmagában is, egyszerre pimasz, felkavaró, erotikus és kellően groteszk helyzetet ábrázol, ugyanis a valóságban ilyen helyzet nincs, nem létezik, azaz mégis van, csakhogy áttételesen, nem ennyire nyilvánvaló helyzetben ábrázolva. Egy fiatal tizenéves leányzó világoskék alsónemüben, egy kerevet közepén összeszorított térdekkel ül, egyik oldalán egy jól öltözött fehér garbós, zakós ötvenes férfi, aki akár apja is lehetne. A másik oldalán egy tiroli válpántos rövidnadrágba öltözött 19 éves fiatal fiú fogja közre. A kerevet mögül egy ugyancsak idősebb nő tekint a korosabb férfira. Mindez, hogy négyen helyeszkednek el egy kereveten, illetve mögötte, még nem lenne egyáltalán különös, csakhogy mindkét férfi, az idősebb és a fiatalabbik is, a büszke fejtartású szöszi leány, hozzájuk közzelebb eső térdén nyugtatják kezüket, mig a másik nő, sokatmondó, aggódó, kérdő tekintettel néz az idősebb férfira. Mintha a kép átvitt értelmet kívánna sugalni, az oly sokak által ily módon megélt, az első szeretkezés előtti pillanatok egyikének érzetét kívánná megfogalmazni a felvétel. A filmbeli történetben ez a kép egyáltalán nem is látható, ez az alap melyről a történet szólni szeretne, melyet a maga szatírikus módján meg is tesz. A történet a 70- es évek németországi városok színes, kissé szocreálos, rikkancs árusoknál kapható képeslapok sorozatával kezdődik, ezzel mintegy megjelölve a helyet a lehetséges helyszíneket,a bárholt ahol a filmbeli cselekmény lejátszódhat. A cselekmény a képeslapok közzé berejtett főcím után, mindvégig egy lakás belső terében játszódik, amely egy jobb módú tömházban, vagy egy lakótelepi, jól berendezett lakásban is megtörténhet. A cselekmény pedig négy részre van osztva és jól láthatóan, olvashatóan mint egy némafilmben, a néző tudtára van adva a felvonások kezdete (Akt-onként). A történet cselekménye nincs felvezetve, rögtön az események közepében találják magukat a nézők. Leopold (Gerard Girandeau), az ötvenes éveiben járó, jól szituált kereskedelmi ügynök, az ennek megfelelően kényelmesen berendezett lakásban fogadja a fiatal 19 éves Franzot (Malik Zidi). Leopol imponál, tettszeleg a fiatal Franznak, felvonultatja egy az ötvenes éveiben járó férfi, összes charmját, melyet nem csupán a mozgása biztosít számára, hanem a 70-es évek legdivatosabbnak számító öltözéke biztosítja a külsőségeket, de az egész lakás külleme arról a jómódról tanuskodik amely megfelelő terepet biztosít a kevésbé tehetős fiatalok elcsábítására. A bőrhuzattal bevont kerevet a kandalló elött, az üveglappal fedett asztal, a méregdrága ital, a nem olvasásra szánt, de méterhossz könyvek sokasága, az ízlésesen elrendezett növények közé rejtett polcrendszerrel rendelkező zenesarok. Tetszeleg, mozog és szédít, mely szédítést a kamera mozgása is remekül közvetíti. Egyébként a film képi világát a statikusság jellemzi, többnyire rögzítettek a beálítások, mindig egy egy helyzetet megmutatva. A hálószobába történő bevonulást kisérő zenei alláfestéssel, valamint a történet zenei betéteivel Fancois Ozonnak sikerült a történet cselekményét egyfajta humorral átitatni, az egész cselekménynek szatírikus jelleget adni. A következő felvonnás kicsit később folytatja a történetet, akkor amikor Franz már belakta, kiismerte a lakást és annak teljhatalmú urát, Leopoldot. A női és férfi szerepek alá és fölérendelttségi viszonyok végletes megjelenítésének, megjátszásának formáit kisérhetjük soron, melyben az ifjú Franz szinte teljesen alláveti magát az idősebb férfinak. Ha Franz mégis kényeskedve elentmond, vagy ellenkezik valamilyen oknál fogva, a domináns, uralkodó módon fellépő Leopoldal szemben akkor annak csak a szerepek hangsúlyosabbá tételében van szerepe. Ezzel mintegy kihansúlyozva Franz női szerepét, elősegítve a partner ráhangolódását, hogy őt nőként fogadja el, amiáltal tovább élvezheti a Leopold életviteléből adódó jólétet. Igaz ekorra már előtérbe kerülnek a köztük meghúzódó ellentétek is. Ekkor még nem tudni miért, de Franznak, Leopold igen valós ingerlékenységét is csitítania kell. A történetvezetés egyik erőssége is pontosan ebben rejlik, hiszen a valós okok egyetlen alkalommal sem kerülnek előtérbe, a történet összefüggéseinek megfejtése a néző fantáziájára van bízva. Minden csak sejtetve van, semmi sincs kimondva, hiszen bármilyen célzás vagy a történések valódi mozgatórugóinak kimondása, akár még ma is botránykőnek számítana. A harmadik felvonásban, Leopold távollétében megjelenik Franz elhanyagolt, viszonylag fiatalkorú, "menyasszonya", Anna (Ludivine Sagnier), kinek természetesen tetszik, mi több egy kicsit irigyli is Franz sorsát. Sőt szinte bíztatja, mintegy önmagát is, úgy véli az ily módon megélt jólét nem számít szemében bünnek. Idővel néhány napos távollét után hazatér Leopold is, aki nem lepődik meg egyáltalán azon, hogy Annát a lakásán találja, elfogadja mezítelenségét és azonnal allárendeltségi viszonyba kényszeríti Franzot. Utasításokat oszt, uralkodik, aláz, megfélemlíti és nevetségessé teszi a fiatalokat. Az új helyzethez Anna alkalmazkodik a leginkább, hamar felszabadultan viselkedik, még akkor is amikor megjelenik Leopold korábbi barátnője, Vera (Anna Thompson), és nyiltan vesz részt az ezt követő szórakozásban. A mulatságosan induló negyedik felvonás csúcsponta az amilor a négy főszereplő hírtelen rögtönzött össztáncot lejt, melyet Leopold hírtelen ajánlata szakít félbe, ötlete az, bujjanak mind egyszerre az ágyba. Anna kicsit meglepve, nevetve néz össze Verával, de jókedvűen teljesítik Leopold kérését. Mindebből kezd elege lenni az egyre gőzösebb fejű Franznak, aki mig a többiek a hálószobában szeretkeznek, ő félrevonul a fürdőszobába és bevesz egy marék gyógyszert. Ebben az esetben is a nézőre van bízva annak eldöntése, hogy a féltékenység, az undor, talán éppen Anna vagy Leopold viselkedése váltotta ki Franz reakcióját. Esetleg az történt, hogy Franz nagyhirtelen végiggondolta helyzetétt, a lakásban lejátszódott eseményeket. A fürdöszobai tükrös jelenet után Franz kivonul a nappaliba egy szál alsónemübe, magáraöltve Vera prémgalléros nagykabátját, lefekszik a padlóra ahová egy idő után a szeretkezésből kizárt Vera követi. Franz rezignáltan közli telefonon anyjával öngyilkossági kisérletét, valamint a helyzeten uralkodni képtelen, tehetetlen Verával. A halálhírre a hálószobából előkászálódó, érzéketlen Leopold a kétségbeesett Verának nem ad megoldás arra, hogy ilyen esetben mi a megoldás, mi a teendő. Majd további szeretkezésre hívja hálószobájába a meglepödött Annát. Félrevonulásuk után Vera egy utolsó kisérletet tesz a helyzetből való menekülésre, megrendülten próbálja lehúzni bundás kabátját a földön heverő Franzról. Miután ez nem sikerül menekülésképpen az ablakhoz megy és kétségbeesett, vergődő kisérletet tesz arra, hogy kitárja a sehogyan sem nyíló ablakot. Ezt az elvetét kisérletet a néző már mintegy kivülről, egy külső világból, a leselkedő voyeur-ök szemével szemlélheti az ablak másik oldaláról. A nézőnek a történet végén már csak azt kell eldönteniük, hogy az öngyilkos Franz szomorú története felett sajnálkozzon, vagy inkább Anna késöbbi sorsa miatt aggódjon, esetleg Vera cselekvésképtelenségén csodálkozzon. Mivel egyik sors sem megnyugtató így jónéhány évvel a németországi szexuális forradalom elmulta után sem lehet azt állítani, hogy a Leopoldok teljesen eltüntek volna. Mert Leopoldok ugye, még vannak! Vizcseppek a forró kövön. rendezte: Francois Ozon A forgatókönyvet R. W. Fassbinder drámája alapján írta Francois Ozon fényképezte: Jeanne Leopoirie vágó: Laurence Bawedin szereplők: Bernard Girandeau, Anna Thompson, Malik Zidi, Ludivine Sagnier eredeti cím: Gottes d'eau sur pierres brulantes Forgalmazza a Budapestfilm
Olvasói hozzászólások

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
A mindenség elmélete
Sráckor
Whiplash
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink