Feliratozás:
angol (english), svéd, spanyol, finn, magyar, cseh, dán, norvég
Képarány:
1.77:1
Extra:
alkotók bemutatása előzetes(ek)
Az eXistenZ friss, újszerű film lehetett volna valamikor a nyolcvanas évek végén, a kilencvenes évek elején. Megjelenésekor azonban sajnos csak a fellángoló "virtuális valóságok" divathullámának szürke kis lovasa lett. A 13. emelet, a Nyisd ki a szemed és persze a Mátrix teljes deszkahosszal megelőzik nemcsak a történetvezetés, a fantázia, de még az ezotéria terén is.
Allegra Geller, az Antenna Intézet játékfejlesztője új, virtuális valóságon alapuló játékának, az eXistenZnek a bemutatójára készül. A kiválasztott játékosok nagy izgalommal veszik kezükbe a bionikus számítógépeket, hogy elsőként kapjanak ízelítőt a forradalmian új illúzióból. Ám mielőtt elkezdődhetne a show, a nézőtérről felpattan egy merénylő, kezében egy furcsa, szervesnek tűnő lőfegyverrel, és rálő Allegrára. A nő csak megsérül, és a fejetlenséget kihasználva elmenekül Ted Pikekal, a biztonsági őrrel, akiről csak ő hiszi, hogy őr, ugyanis mint később kiderül, Pike egy marketingmenedzser, ráadásul igazi anyámasszony katonája. Párosuk lassan elveszti a talajt a lába alól: a korábban megbízhatónak hitt emberek árulókká válnak, a realizmus gerillaharcosai lépten-nyomon az életükre törnek, a valóság falai pedig egyre halványulnak. David Cronenberg rendezői tálentuma végig a háttérben marad, mindössze a biológiai komputerek, a hátgerincen keresztül csatlakoztatott bélkábelek, az étteremben tálalt apró hüllők és a fogakat kilövő szerves pisztoly az, amiből felismerhetjük a "test-horror" mesterének kéznyomát.