odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG 14h-



Dekameron
Il Decamerone
ODEON ÉRTÉKELÉSE 8
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 9.3

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  Il Decamerone
év:  1970
nemzet:  olasz
hossz:  116 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  Odeon
dialógus:  szinkronizált
műfaj:  irodalmi adaptáció
dráma
filmklasszikus
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
Pier Paolo Pasolini
Szereplő
Franco Citti
Ninetto Davoli
Operatőr
Tonino Delli Colli
Zeneszerző
Ennio Morricone
Pier Paolo Pasolini
Hang:
mono
Szinkron:
olasz, magyar
Feliratozás:
magyar
Képarány:
1.78:1
Extra:
életrajzok
előzetes(ek)
képgaléria
Boccaccio (1313-1375) középkori történetfűzérében először jelenik meg teljes érettségében az a zárt, rövid, embereket kiélezett helyzetben jellemző elbeszélő próza, amit attól fogva novellának neveztek. A mű témája:
1348-ban a firenzei pestis-járvány elõl hét nõ és három férfi egy vidéki kastélyba menekül és történetekkel szórakoztatják magukat. Minden este királyt vagy királynõt választanak, aki kijelöli a témát, hogy miről szóljon az aznapi mese… Pasolini az író nyomán szatírájával az egyházat támadja. A mű reneszánsz jellegű, mert az élethez, az örömhöz való jogot hírdeti.

» Olvasói szinopszis «
2002. december 10. 13:00 - field

A görög tragédiákhoz (Oidipusz király, Médea) hasonlóan Pasolini a "Dekameron"-t sem szolgai módon filmesítette meg, hanem a mű szellemiségét, valódi lényegét sikerült átmentenie a filmvászonra, kidomborítva azokat a motívumokat, melyek művészi gondolkodásmódját akkor jellemezték. A legalapvetőbb emberi érzelmek és tulajdonságok elevenednek meg a film történeteiben, melyet a Pasolini által megformált festő alakja fog laza keretbe. A rendező korábbi, zömmel komor alkotásaival szemben szokatlan ez a derű, ez a hihetetlen életöröm, ami ebből a filmből árad. S bár kereskedelmileg sem volt sikertelen e vállalkozás (a film 9 évig szerepelt nálunk a Filmmúzeum éjszakai műsorán), jelentősége mégsem a bevételek terén keresendő. A "Teoréma" és "A disznóól" komor, kilátástalan, a bomlást és széthullást ábrázoló, értékeket nem találó képsorai után Pasolini maga is kapaszkodót talált a klasszikus irodalom remekeiben, talán abban bízva, hogy az ott megörökített emberi értékek még fellelhetők a társadalomban... Keserű csalódásának döbbenetes bízonyítéka lett a "Salo", – az "Élet trilógiája" alapelveit már előtte visszavonta –, s nem tudhatjuk, vajon azután milyen filmekre tellett volna még erejéből...
Olvasói hozzászólások

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
A mindenség elmélete
Sráckor
Whiplash
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink