odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG 14h-



Volt egyszer egy Amerika (Blu-ray)
Once Upon a Time in America
ODEON ÉRTÉKELÉSE 9
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE -

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  Once Upon a Time in America
év:  1984
nemzet:  amerikai (USA)
olasz
hossz:  229 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  Pro Video
dialógus:  szinkronizált
műfaj:  irodalmi adaptáció
dráma
filmklasszikus
krimi
kultusz
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
Sergio Leone
Szereplő
Robert De Niro
James Woods
Elizabeth McGovern
Treat Williams
Tuesday Weld
Burt Young
Joe Pesci
Danny Aiello
William Forsythe
James Hayden
Darlanne Fluegel
Jennifer Connelly
Brian Bloom
James Russo
Karen Shallo
Mario Brega
Richard Foronjy
Baxter Harris
Estelle Harris
Olga Karlatos
Marcia Jean Kurtz
Gerard Murphy
Robert Harper
Operatőr
Tonino Delli Colli
Zeneszerző
Ennio Morricone
Író (Eredeti mű szerzője)
Harry Grey
Író (Forgatókönyvíró)
Leonardo Benvenuti
Piero De Bernardi
Enrico Medioli
Franco Arcalli
Franco Ferrini
Sergio Leone
Stuart Kaminsky
Ernesto Gastaldi
Hang:
5.1
DTS
Szinkron:
angol (english), német, lengyel, spanyol, olasz, francia, magyar, cseh
Feliratozás:
angol (english), német, lengyel, kínai, svéd, spanyol, olasz, görög, holland, francia, finn, portugál, magyar, cseh, dán, héber, norvég, bolgár, török, horvát, román, koreai, thai
Képarány:
1.85:1
Extra:
audiokommentár
előzetes(ek)
kisfilm
Sergio Leone tíz éven át készítette elő nagy ívű alkotását, a Volt egyszer egy Amerika című filmet, amely 50 évet ölel föl a New York-i alvilág történetéből. Két nagy formátumú színészóriás, Robert De Niro és James Woods alakítja a két barátot, akiknek viharos és misztikus kapcsolatán keresztül lehetünk tanúi egy korszak tündöklésének és bukásának. A két főszereplő mellett Tuesday Weld, Joe Pesci, Jennifer Connelly és Elizabeth McGovern játéka teszi feledhetetlenné a már klasszikusnak számító filmeposzt. Ez az alkotás – amely az 1984-es Cannes-i Filmfesztiválon bemutatott teljes hosszúságában kerül kiadásra – „egy a film médiumáért rajongó rendezőóriás lenyűgöző és mélyen megrendítő utolsó vallomása” (Kenneth Turan, Los Angeles Times).

» Olvasói szinopszis «
2012. április 15. 23:39 - Nagypál Szabolcs

Krimi, dráma, rejtély és fantasy egyben; ugyanakkor ópiumos lázálom, rémálom, emléke-zés és visszatekintés. Sergio LEONE 14 évig készítette az utolsó filmjét, amelyhez öt spagetti-westernt le kellett forgatnia, hogy megengedjék neki; még a Keresztapa rendezését is visszautasította ezért. A vágás-történet (230-ról 140 perc): sohasem csinált többé filmet. Harry GREY (GOLDBERG) The Hoods című regénye (saját besúgó múltjáról a New York-i zsidó maffiában). Ennio MORRICONE mézédes zenéje. Noodles (Robert DE NIRO) a szerelme és a bűnöző életmód között vergődik; rejtélyes, a te-kintete sosem árulja el, mire gondol éppen, és arról mit is gondol pontosan; nem a szavak embere: egyszerre hős, förmedvény és rejtvény; az öreggé maszkírozott Niro pont úgy néz ki, mint a mai idős színész. Az állati énje tör elő belőle a késelésnél, majd a megerőszakolásnál is. A legnagyobb küzdelmét a lelkiismeretével vívja, hogy megbocsáthasson önmagának: a telefon csak csöng és csöng. Max (James WOODS) fölhasználja őt; kiszámíthatatlan; mindent és bármit elfogadunk tőle; lelketlen pszichopata; a barátja végre nemet tud néki mondani. Noodles szerelme, Deborah (Elizabeth MCGOVERN) egy senkinek tartja, ezért ő meg akarja valósítani az amerikai álmot. A film majdnem felében gyerekszínészek játszanak, akik WOODS és DE NIRO mozdulatait jelenítik meg. Ötven évet tekint át, három különböző korszakba vezet el (1920 körül, 1933, 1968). Egy ember egész életét elmeséli, és az árat, amelyet a döntéseiért fizetett; és mindez megjeleníti az amerikai álom ürességét. Ellenségek, majd barátok, majd megint ellenségek: szerelem, vágy, barátság, kapzsiság, árulás és az ártatlanság elvesztése. A rendező tudta nagyon jól, hogy pontosan mit is akar az egyes jelenetektől, és bőségesen hagyott rá nekünk időt, hogy elmerengjünk azon, vajon mi maradt ki. Remek átmenetek: frizbi, Yesterday. Az eltűnt idő nyomába ered (Marcel PROUST): „Csak az emlékeink maradtak.” Labirintusszerű, útvesztő emlékezés; a múlt sosem halott, hanem kihatással van a jelenre. Tulajdonképpen az idő áldozata. Mosoly a végén, szívettépő: többértelmű vég, amely arra is rávesz, hogy újra megnézze az ember a filmet elölről.
Olvasói hozzászólások

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
A mindenség elmélete
Sráckor
Whiplash
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink