odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG nyitva Maris



Párizs, Texas
Paris, Texas
ODEON ÉRTÉKELÉSE 9
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 8.8

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  Paris, Texas
év:  1984
nemzet:  amerikai (USA)
angol
francia
német
hossz:  141 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  Odeon
dialógus:  szinkronizált
műfaj:  művész
dráma
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
Wim Wenders
Szereplő
Harry Dean Stanton
Dean Stockwell
Nastassja Kinski
Bernhard Wicki
Aurore Clément
Hunter Carson
John Lurie
Tom Farrell
Operatőr
Robby Müller
Zeneszerző
Ry Cooder
Író (Forgatókönyvíró)
Sam Shepard
Piros baseball-sapka, szétnyűtt öltöny, műanyag flakon egy korty vízzel: ez Travis. Ki tudja, mióta van úton. Egy poros kisváros még porosabb kórházában ébred. Nem kommunikál senkivel. Papírjai alapján értesítik öccsét, aki azonnal a segítségére siet. Négy éve nem látták egymást. Travisnek lassan jönnek vissza az emlékek. Nyolc éves kisfia, akit azóta öccséék nevelnek, felesége, akire - nem tudjuk, miért - még mindig mély fájdalommal gondol. Apa és fia útra indul megfejteni a titkot.

» Olvasói szinopszis «
2004. május 25. 15:32 - raylasky

Abban ugyan nem tudtunk megegyezni a párommal, vajon az "I don't want a lover" című számot ez a történet ihlette-e (szerintem igen), az mindenesetre bizonyos, hogy a dalhoz tartozó Texas együttes Wenders mozijáról kapta a nevét. Bájos alkotás, abból az időből, amikor a road movie műfajáról még nem az ámokfutók médiasztárrá lényegülése jutott eszünkbe. A film - egy széthullott család története - csupa egymásra találás, mégsem érezhető rajta egy percnyi rózsaszín illat sem, mert a lélekben láthatatlanul zajló történéseket itt nem katalizálja hazuggá valami producerek által sürgetett, külszíni happy end. A rendező mindig is íróbb volt, mint dramaturg: a karakterek hitelessége, az emlékezet lassan őrölő malmaiból porszemenként előhulló őszinteség sokkal fontosabb számára, mint nagyokat durrogtatva gyorsan túlesni a cselekményen. Wenders epikusságát Robby Müller operatőr csodálatos munkája teszi elevenné, ám nem a képek mozgalmasságával, hanem izgalmas színekkel, fényekkel és olyan kompozíciós erővel, mintha nem is filmet, hanem a Travis által megtett (eleje és vége nélküli) út állomásait illusztráló, díjnyertes képeslapgyűjteményt nézegetnénk. raylasky
2004. szeptember 15. 14:28 - raylasky

kedves Odeonék, kedves Szilvia (amennyiben épp Te a háló túlsó oldalán): még tavasszal írtam Párizsól, Texasról. sőt, nemcsak. több filmről ment némi szinopszis. eljutottak egyáltalán? hozzám a szokásos (otthonos, barátságos) visszajelzés(ek) sajnos nem :(( kérlek, írd: meg- vagy nem kaptátok? nagyonnemtetszett? (olyankor nem is szoktatok válaszolni rá?) esetleg mitörtént? üdvözlettel, köszi: raylasky
Olvasói hozzászólások

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
A mindenség elmélete
Sráckor
Whiplash
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink