odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG 14h-



Coco Chanel
Coco avant Chanel
ODEON ÉRTÉKELÉSE 6
LÁTOGATÓK ÉRTÉKELÉSE 6.6

Küldd el emailben!
 
Javítsd az adatbázist!
Írj Te is ajánlót!
Pontozd a filmet!
 
eredeti cím:  Coco avant Chanel
év:  2009
nemzet:  francia
hossz:  105 perc
kép:  színes
kiadó/forgalmazó:  SPI
dialógus:  szinkronizált
műfaj:  irodalmi adaptáció
dráma
életrajzi
STÁBLISTA DVD-INFO
Rendező
Anne Fontaine
Szereplő
Audrey Tautou
Benoît Poelvoorde
Alessandro Nivola
Marie Gillain
Emmanuelle Devos
Régis Royer
Etienne Bartholomeus
Yan Duffas
Fabien Béhar
Roch Leibovici
Jean-Yves Chatelais
Pierre Diot
Operatőr
Christophe Beaucarne
Zeneszerző
Alexandre Desplat
Író (Eredeti mű szerzője)
Edmonde Charles-Roux
Író (Forgatókönyvíró)
Anne Fontaine
Camille Fontaine
Hang:
5.1
Szinkron:
francia, magyar
Feliratozás:
magyar
Képarány:
2.35:1
Coco Chanel a divat királynője volt. Rögösen kezdte: egyszerű fél-árvalányként indult, unalmas emberek szeretőjeként éveket pocsékolt el értékes életéből, ahelyett hogy inkább az általa megálmodott kalapok és kösztümök tökéletesítésvel ütötte volna el az időt. Szembeszállt a társadalmi konvenciókkal, hogy aztán a húszas-harmincas évekre formába (ruhakölteményekbe) öntse az addigra már a maga sarkára állt Modern Nőt. Csupa nagybetűvel. Ha erre az izgalmas folyamatra vagyunk kiváncsiak, egy divattervezésről szóló könyvvel jobban járunk, ebben a filmben ezt az aranykort ne keressük.
A Cotillard-Tautou rivalizálás újabb szakaszához ért: Budapesten adott interjújában Amelie finoman csipkelődve megjegyezte Marionról, hogy azért ne legyen olyan büszke a Piafra, mert a sárga bőr és a felhúzott szemöldök még nem emeli őt a nagy színésznők sorába. Ez az elhamarkodott kijelentés most fejére hullott vissza: egy Piaf-klón filmben kell bebizonyítania, hogy ő is nagy színésznő. Hát, a körítéssel nincsen baj, a látványtervezők elégedetten dőlhettek hátra. A panelek azért visszajönnek: sanyarú gyermekkor, mellőzés, kitaszítottság, már csak egy tragikus elem van, amit nem lövök le, no meg úgyis láttuk már az ellenfilmben. Pedig milyen nagyszerű matéria! Ha egy Coco Chanelről szóló darabra ülök be, elképzelem, ahogy egy izzadt kifutófiú pálutcaifiús sapkában berohan a nagyasszony irodájába és azt kiáltja: - Hallotta, már a nők is szavazhatnak! Mire ő a szabászolló fölül azt mondja, szájában lógó cigarettával: - Tudom, már le is adtam a voksomat...
Bátor dolog a rendezőnő részéről, hogy pont azokra az elemekre nem koncentrál, amiből centiről centire leírható lenne ez a kivételes nő. A háború és az őt övező hisztéria semmilyen formában nem kopogtat az ajtón, ez még talán nem feltűnő egy kábé 30 évet átfogó film esetében, de azt még a legigénytelenebbül öltözködő kocanéző is fészkelődve várja, hogy mikor jönnek már a legendás kreációk. Nos, nem jönnek. És nem is akarnak. Anne Fontaine inkább elmolyol azzal, hogy a film feléig bezárja Coco-t egy idióta mellé szeretőnek, a film másik felében pedig elküldi megalázott hősnőnket a világba szerencsét próbálni. Beékelve pedig ott egy ostoba társadalom ködös rajza egy lázadó nő szemén keresztül, aki húsz év alatt talán elérheti, hogy ne kapjon koszos szalvétát az ebédjéhez. Erről szól valójában a film, de a felfokozott várakozás miatt ez az érzelmi vonal észrevétlen marad. Mielőtt felocsúdunk, bágyadt hangulatban olvassuk az ilyenkor kötelező önéletrajzi zanzát a stáblita végén és mondjuk, hogy: - Igen, ezt szerettem volna látni.
Sajnálom Tautou-t. Kislányos bája mögött nagyon szerethető a mosolya, amikor a felső ajka két elkülöníthető részre osztódik, és az orra alatt kis vonal jelenik meg. Ez a báj vászonra való, csak az erre épített karrier ezzel a mostani fura olvasatú darabbal csak tovább hízlalja a rivális Marion máját, akinek már ott a szobor a polcán, meg a hamarosan bemutatásra kerülő Közellenségek. Szeretünk, Amelie, ne add fel! De legközelebb, ha elmegy melletted az utcán egy mentőautó, ne bólints rá bármilyen ajánlatra.

Sinatora
Olvasói hozzászólások (1 db)

Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat


RÉSZLETES KERESÉS
cím: eredeti cím:
év:  - 
moziban:
kritika szerzője:
értékelés: -
téka szűrés:
média szűrés:
dialógus nyelve:
nemzet:
DVD
hang:
DVD felirat:
rendező:
szereplők:



író:
műfaj: és és
Rendezési szempont:
Eredmények/
oldal:
 
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
A mindenség elmélete
Sráckor
Whiplash
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink