odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG 14h-
CORVIN 14h-



Elhunyt Ken Adam, a Bond-filmek látványtervezője
2016-03-17 12:36 |


Elhunyt 95 éves korában Ken Adam, számos Bond-produkció és Kubrick Dr. Strangelove című filmjének látványtervezője.
Adam rövid kórházi ápolás után csütörtökön otthonában halt meg - közölte a BBC News.
Életrajzírója, Christopher Frayling "nagyszerű emberként" méltatta. Mint felidézte: Roger Moore egyszer azt mondta róla, hogy az ő élete sokkal érdekesebb volt, mint egy csomó film, amelyen dolgozott. 
Frayling szerint páratlan érzéke volt ahhoz, hogy olyan helyszíneket teremtsen meg "valósághűbben, mint az eredetiek", amelyeket a közönség egyébként nem láthatna, mint például a Pentagon háborús szobája.
Klaus Adam néven zsidó családban született 1921-ben Berlinben. Szüleinek sportboltja volt, de a harmincas években el kellett menekülniük Németországból, és Angliában telepedtek le.
Építészetet tanult, majd egyike lett azon kevés német útlevéllel rendelkezőknek, akik a Brit Királyi Légierőnél szolgáltak. A háború után fordult a filmipar felé, díszlet és látványtervezőként dolgozott.
Pályafutása révén a brit filmművészet látványtervezőinek doyenjeként tekintettek rá, hét Bond-film produkciós tervezője volt egészen az 1979-ben bemutatott 007 Holdkeltéig.
Két Oscar-díjat vehetett át az amerikai filmakadémiától: egyiket Stanley Kubrick Barry Lyndon című filmjének látványterveiért, a másikat pedig 1995-ben a György királyért. A 80 nap alatt a Föld körül, 007 A kém, aki szeretett engem és az Addams family 2. című filmekért Oscar-jelölést kapott.
Steven Spielberg szerint a Dr. Strangelove című filmhez épített díszlete a valaha készült legjobb filmes díszlet volt.
Frayling azt az adomát is elmesélte vele kapcsolatban, hogy amikor Ronald Reagant megválasztották elnöknek, Washingtonba látogatva meg akarta tekinteni a Pentagon alatti háborús szobát, mire egy kísérője felvilágosította, hogy ilyen szoba nem is létezik.
Ken Adamot 2003-ban ütötték lovaggá, elsőként a filmes látványtervezők közül.

(forrás: MTI)
hozzászólás | nyomtatható verzió

Különdíjjal jutalmazta Tarr Bélát a filmkritikusok nemzetközi szövetsége
2016-03-17 12:32 |


Filmtörténeti léptékű életművéért különdíjjal jutalmazta Tarr Bélát a filmkritikusok nemzetközi szövetsége (FIPRESCI) Szófiában - tudatta a Magyar Nemzeti Filmalap az MTI-vel szerdán.
A közlemény szerint a magyar rendező a hétvégén személyesen vette át Klaus Eder főtitkártól a FIPRESCI 90 elnevezésű elismerést, amelyet tavaly alapítottak a szervezet kilencvenéves fennállása alkalmából. Tarr Béla előtt olyan rendezők kapták meg a díjat, mint Alan Parker, Andrzej Wajda, Costa-Gavras, Ettore Scola, Jean-Jacques Annaud, Margarethe von Trotta és Nanni Moretti.
A filmművészet gazdagításában betöltött kiemelkedő szerepéért a hétvégén Tarr Béla megkapta a 20. Szófiai Nemzetközi Filmfesztivál életműdíját is. A rendező filmjei egész hónapban műsoron lesznek a szófiai Dom na Kinotóban a március 10-én kezdődött filmfesztivál és a Magyar Nemzeti Filmalap nemzetközi részlegeként működő Magyar Filmunió szervezésében.
A retrospektív vetítéssorozat keretében tíz alkotás lesz látható 35 milliméteres kópiákról, köztük Tarr első filmje, az 1977-ben forgatott Családi tűzfészek, a világhírt meghozó Kárhozat 1987-ből és az utolsó Tarr-film, A torinói ló, amely 2011-ben elnyerte a Berlinale nagydíját és számos további rangos szakmai díjat.

(forrás: MTI)
hozzászólás | nyomtatható verzió

Meghalt Kamondi Zoltán rendező
2016-03-17 12:29 |


Életének 55. évében elhunyt Kamondi Zoltán Balázs Béla-díjas rendező, forgatókönyvíró, producer - közölte csütörtökön az MTI-vel a Magyar Filmművészek Szövetsége.
A színházi és filmes alkotót szerda este váratlanul érte a halál. A temetéséről később intézkednek.
Kamondi Zoltán 1960-ban született Budapesten, 1982-ben az ELTE bölcsészettudományi karán, majd 1986-ban a Színház- és Filmművészeti Főiskolán diplomázott. 1986 és 1988 között a Balázs Béla Stúdió vezetőségének tagja volt.
Rövidfilmjei számos díjat nyertek fesztiválokon, Makk Károly forgatókönyvírója, társrendezője volt. Első játékfilmjét 1990-ben forgatta Halálutak és angyalok címmel, bemutatója a cannes-i filmfesztiválon volt. Rendezőként nevéhez olyan filmek kötődnek, mint Az alkimista és a szűz (1999), a Kísértések (2002), valamint a Petri György címet viselő, a legendás költőről szóló portréfilm (2001), illetve a Bodor Ádám Az érsek látogatása című regényéből készült Dolina (2007). Producerként vett részt Pater Sparrow 1 című filmjében, amelyet 2009-ben mutattak be.
Legutóbbi, 2015-ben forgatott játéfilmje befejezése alatt áll.
Pályája során számos díjat kapott: 1986-ban elnyerte a nyugat-berlini rendezői díjat, 1992-ben a San Remó-i legjobb zenés film díját, 1993-ban az országos színházi találkozó fődíját, 1996-ban és 2002-ben a filmszemle díját, 1997-ben és 2003-ban a filmkritikusok díját, 1999-ben a manchesteri legjobb független film díját, a magyar színikritikusok díját, 2002-ben a várnai filmfesztivál, valamint a phenjani filmfesztivál díját.
2003-ban Balázs Béla-díjjal tüntették ki.

(forrás: MTI)
hozzászólás | nyomtatható verzió

Megérkezett a német mozikba a Saul fia
2016-03-10 17:29 |


Csütörtöktől vetítik Németországban a Saul fia című Oscar-díjas magyar filmet.
Nemes Jeles László rendező első nagyjátékfilmjét számos német nagyvárosban bemutatják, köztük Berlinben, Hamburgban, Kölnben, Lipcsében, Münchenben és Stuttgartban.
A többi között Golden Globe-díjas és a cannes-i filmfesztivál nagydíjával elismert alkotás több jó kritikát kapott a német sajtóban. Például a Die Welt című lap Soha nem volt még ennyire elviselhetetlen Auschwitz címmel közölte Elmar Krekeler írását, aki kiemelte, hogy a Saul fia egy "új, szükségszerű" nézőpontból mutatja be a megsemmisítő tábort.
Hozzátette: vannak filmek, amelyekre nem jó visszaemlékezni, de nem azért, mert rosszak, hanem azért, mert fáj az emlékezés. Ilyenkor a filmkritikus megpróbál elosonni, kifogásokat találni, sok kávét iszik és el akar menekülni, hogy ne kelljen semmit elmesélni, semmit leírni. Szeretné egyszerűen azt mondani, hogy "menjetek és nézzétek meg", és utána "másként néztek majd a világra", és "talán másmilyenek lesztek, másként gondolkodtok majd". A Saul fia ilyen film - írta a Die Welt kritikusa.
A Saul fiának nézője azt is szeretné, hogy soha többé ne kelljen ilyen filmet megnéznie, de azt is szeretné mindenképpen megakadályozni - és éppen ezért kellene mindenkinek megnéznie a filmet -, hogy bármikor is legyen megint egy Saul, akinek egy ilyen pokolba kell alámerülnie, és megint legyen egy fiú, akinek így kell meghalnia - írta Elmar Krekeler.
A Deutschlandradio Kultur német országos közszolgálati rádió kritikusa, Jörg Taszman Auschwitz poklában nincs méltóság című írásában kiemelte, hogy ritkán ábrázolják Auschwitzot úgy, ahogy Nemes jeles László filmje: "nyomasztó csönd" helyett "őrületes lárma" jellemzi a filmet, és a "németek gyilkos megsemmisítő gépezetnek cinizmusa elsősorban a hangok szintjén" mutatkozik meg.
A Saul fia fontos és elgondolkodtató alkotás, amelynek hosszan tartó hatása van és "messze nem csak az Oscar-díj miatt vonul majd be a filmtörténelembe", az viszont "egész más kérdés, hogy lesz-e sok nézője ennek a radikális munkának az elkövetők hazájában" - tette hozzá Jörg Taszman.
Ugyanakkor van olyan tekintélyes lap is, amelynek kritikusa bírálatot is megfogalmazott. Például a Süddeutsche Zeitung szerzője, Susan Vahabzadeh A fájdalom pornográfiája című írásában úgy vélekedett, hogy Nemes Jeles László ugyan egy "igazán jó történetet" beszél el, de "ami a holokausztról szóló filmeket illeti, átlépett határokat".
A rendező arra törekedik, hogy filmje valósághű, "autentikus" legyen, de felmerül a kérdés, hogy ez mire jó. Ha egy filmkészítő komolyan azt gondolja, hogy "a kényelmes moziszékből" átérezhetővé, megérthetővé tudja tenni, milyen az, amikor valaki halottakat éget és a saját kivégzésére vár, akkor "hübriszről", önhittségről, elbizakodottságról lehet szó. "A halált csak a halál teszi megtapasztalhatóvá, egy játékfilm pedig végül is csak egy műalkotás, akkor is, ha nagyszerű műalkotás" - írta a Süddeutsche Zeitung szerzője.
Hasonló gondolatokat fejtett ki a Frankfurter Allgemeine Zeitung kritikusa, Verena Lueken is, aki Auschwitznak nem szabad jól kinéznie című írásában kifejtette, hogy szerinte Nemes Jeles László nem értette meg egészen a gázkamrák ábrázolására vonatkozó "képtilalmat", és "nagyokos" módon a hangok révén megkerüli ezt a tilalmat.
Verena Lueken felidézte, hogy Claude Lanzmann elképzelése szerint Auschwitzot és általában véve a holokauszt ügyét "tűzgyűrű veszi körül" - abban az értelemben, hogy nem lehet és egyáltalán nem is lenne szabad ábrázolni -, és hangsúlyozta: a Saul fia nem Auschwitzról szól, hanem egy "nagyravágyó" fiatal rendezőről, aki "áttöri a tűzgyűrűt, hogy visszatérjen egy hazugsággal, amely azt állítja, hogy mindebben a szörnyűségben lehetett volna esélye egy kis emberiességnek".

(forrás: MTI)
hozzászólás | nyomtatható verzió

Május elején kezdődhet Mundruczó Kornél új filmjének forgatása
2016-03-10 16:52 |


Május elején kezdődhet Mundruczó Kornél Felesleges ember munkacímű új mozifilmjének forgatása, amelyet 697 millió forinttal támogat a Magyar Nemzeti Filmalap - közölte a szervezet.
A közlemény szerint a magyar-német koprodukcióban készülő alkotást a Filmalap mellett német regionális filmalapok, televíziós csatornák és az Európa Tanács koprodukciós alapja, az Eurimages is támogatta. A Proton Cinema produkciójában készülő film vezető producere Petrányi Viktória.
A Felesleges ember központi témája az ember csodához való viszonya egy hitehagyott világban. A film egy különleges képességekkel rendelkező fiú és egy orvos barátságának történetét meséli el korunk migrációs válságának idején. A film Rév Marcell operatőr, Ágh Márton látványtervező és Wéber Kata forgatókönyvíró közreműködésével készül.
Mundruczó Kornél legutóbbi filmje, a több mint 200 kutya részvételével készült Fehér Isten jelentős siker volt a magyar és külföldi mozikban egyaránt, valamint rangos nemzetközi filmfesztiválok is díjazták. A Filmalap támogatással készült és a cannes-i filmfesztiválon díjazott magyar filmet több mint 50 ország filmforgalmazója vásárolta meg, és kiemelkedő nézettséget ért el Franciaországban, Angliában és Németországban, Észak-Amerikában pedig több hónapig szerepelt a mozik műsorán - olvasható a közleményben.

(forrás: MTI)
hozzászólás | nyomtatható verzió

Saul fia: Túl a 200.000 nézőn!
2016-03-08 15:15 |


Nemes Jeles László alkotása, a Saul fia a tegnapi nap folyamán újabb mérföldkőhöz érkezett: átlépte Magyarországon a 200.000 nézőt! Az Oscar-díjjal kitüntetett film tavaly júniusi premierje óta országszerte folyamatosan műsoron van, március 10-től például 42 mozi vetíti. Közülük a KinoCafeban, a Puskinban és az Uránia Nemzeti Filmszínházban 35mm-es kópiáról látható, a Toldi moziban pedig angol feliratos vetítéseket is szerveznek.

(forrás: Mozinet)
hozzászólás | nyomtatható verzió


Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat

Elhunyt Ken Adam, a Bond-filmek látványtervezője
2016-03-17 12:36 |

Különdíjjal jutalmazta Tarr Bélát a filmkritikusok nemzetközi szövetsége
2016-03-17 12:32 |

Meghalt Kamondi Zoltán rendező
2016-03-17 12:29 |

Megérkezett a német mozikba a Saul fia
2016-03-10 17:29 |

Május elején kezdődhet Mundruczó Kornél új filmjének forgatása
2016-03-10 16:52 |

Saul fia: Túl a 200.000 nézőn!
2016-03-08 15:15 |

5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
A mindenség elmélete
Sráckor
Whiplash
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink