odeon.hu    odeonlloyd.com    puskinteka.blogspot.com
FŐOLDALHÍREKMEGJELENÉSKATALÓGUSBOLTFÓRUM
Eseménynapló Megkérdeztük TV ajánló Trailer MOZITUDOR Lapozó Box-office Link Képregény
UNDERG
CORVIN 14h-



Elhunyt Jonathan Demme, A bárányok hallgatnak rendezője
2017-04-27 10:26 |


Hetvenhárom évesen elhunyt Jonathan Demme Oscar-díjas amerikai filmrendező, olyan művek alkotója, mint A bárányok hallgatnak, a Philadelphia vagy A mandzsúriai jelölt. Szóvivőjének közlése szerint a hosszú ideje komoly betegséggel küzdő filmes szerda reggel halt meg New Yorkban, családja körében.
A New York-i születésű Demme azon ritka filmesek közé tartozott, akik saját útjukat járva lettek sikeresek Hollywoodban, szívesen forgatott tabudöntögető, ellentmondásos filmeket, amelyek szórakoztatóak, de a szereplők lelkének mélységeit tárják fel. Néhány alacsony költségvetésű filmben való közreműködés után 1979-ben kérték fel egy Hitchcock-szerű mozi, Az utolsó ölelés rendezésére, Roy Scheiderrel a főszerepben.
Egy évvel később fejezte be a megtörtént eseményeken alapuló Melvin és Howardot, melyben egy kétkezi munkás megmenti a motorbalesetet szenvedett milliárdos Howard Hughest, aki cserébe örökösévé teszi. A második világháború alatt a gyárakban dolgozó asszonyok előtt tisztelgett következő filmje, a Második műszak Goldie Hawnnal és Kurt Russell-lel a főszerepben. Demme a zene területére is kirándult, megrendezte a Talking Heads koncertfilmjét, majd néhány klipet Neil Young, Bruce Springsteen, a New Order és a Fine Young Cannibals számára.
A játékfilmekhez 1986-ban tért vissza, a Valami vadság legjobb rendezői ötleteit összegezte, a két évvel később forgatott Keresztanya című vígjáték Michelle Pfeiffer és Alec Baldwin főszereplésével hatalmas közönségsiker lett. Pályafutása legnagyobb sikere 1991-ben az Oscar-esővel jutalmazott A bárányok hallgatnak című pszichothriller lett, Demme a rendezésért járó Oscar-díjat vehette át.
Sikersorozatát a rendező a Philadelphia – Az érinthetetlen című drámájával folytatta. A film főhőse egy nagyvállalat tehetséges, homoszexuális ügyvédje, akit kirúgnak, miután megtámadja az AIDS, de ő a tárgyalóteremben bebizonyítja, hogy jogtalanul bocsátották el. A film megalkotása Demme három rendíthetetlen meggyőződéséből táplálkozott: a rendező azt vallotta, hogy a bajban lévőkön segíteni öröm és nem kötelesség, hogy Amerika összes hibája ellenére a jóság mélyen az Újvilág szellemiségében gyökerezik, és végül hogy a bigottság nem a gonoszság, hanem a tudatlanság következménye.
Oprah Winfrey főszereplésével vitte filmre 1998-ban Toni Morrison Rabszolgalelkek című regényét, vegyes fogadtatással. A francia újhullám előtt tisztelgett a Charlie kettős élete, az Amerikai fogócska című hollywoodi klasszikus új feldolgozása. Következő filmje, A mandzsúriai jelölt az 1962-es politikai thriller új változata. 2008-ban a Rachel esküvőjével jelentkezett.
A dokumentumfilm Demme másik szerelme volt, e műfajban több filmet is forgatott a rockzenész Neil Youngról 2006-ban, 2009-ben és 2011-ben. Jimmy Carterről 2007-ben készített filmet, amely az egykori amerikai elnök könyvét népszerűsítő turnét örökíti meg. Dübörög a szív című 2015-ös filmdrámáját Magyarországon is bemutatták, Justin Timberlake énekesről forgatott, JT and the Tennessee Kids című tavalyi koncertfilmje volt az utolsó nagyobb munkája.

(forrás: MTI)
hozzászólás | nyomtatható verzió

Mundruczó filmje a jubileumi cannes-i versenyprogramban
2017-04-14 14:42 |


A 70. Cannes-i Filmfesztivál (május 17-28.) jubileumi programjába meghívták Mundruczó Kornél Felesleges ember munkacímen készült alkotását, melynek végleges címe Jupiter holdja lett, utalva ezzel Európára.
Mundruczó Kornél ezzel a filmmel ötödik alkalommal szerepel a világelső filmfesztivál hivatalos programjában, ami kizárólag a legnevesebb, világszerte jegyzett filmes alkotóknak adatott meg.
Mundruczó Kornél Fehér Isten című filmje a 2014-es cannes-i filmfesztiválon megkapta az Un Certain Regard szekció fődíját; Delta (2008) című filmjével megnyerte a cannes-i FIPRESCI Zsűri fődíját; Szelíd teremtés - A Frankenstein-terv (2010) című filmjét beválogatták a hivatalos versenyprogramba. Johanna (2005) című filmjét az Un Certain Regard szekcióban, Kis Apokrif No.2. (2004) című alkotását a Cinéfondation szekcióban, A 78-as Szent Johannája (2003) című munkáját pedig a Directors’ Fortnight programban mutatták be a korábbi években Cannes-ban.
"A Jupiter holdja egy olyan világban játszódik, ahol elveszítettük az erkölcsi kapaszkodókat. Zuhanunk. Elfelejtettünk felfelé nézni. Korunk Európájában, olyan sorsfordító helyzetekben, mint a menekültválság nincs iránytűnk ahhoz, hogy hogyan kell helyes döntéseket hozni. Engem a legjobban az foglalkoztat, hogy létezik-e közös hit, ami összeköthet még minket. Van-e megváltódás? Mi adhat reményt a legnehezebb időkben?” – teszi fel a kérdést Mundruczó Kornél.
A Jupiter holdja a hitről, a megváltódásról, a csoda lehetőségéről szól, egy különös barátság történetén keresztül. Egy menekülő fiút, Aryant, meglőnek a határon. Csodálatos módon levitálni kezd. A menekülttábor racionális, meghasonlott orvosa, Dr. Stern kimenekíti őt, mert üzletet lát a fiú különös képességében. Útlevelet ígér neki. A fiú rááll a kétes szövetségre. A csodával való találkozás azonban felbolygatja az orvos életét. Új válaszokat kell találnia mindenre, amiben eddig hitt.
A Jupiter holdja című film, melyet a magyar közönség 2017. júniusában láthat először a mozikban az Intercom forgalmazásában, magyar-német koprodukcióban készült a Proton Cinema gyártásában, és a Magyar Nemzeti Filmalap 697 millió forint értékű támogatásával.

(forrás: Magyar Nemzeti Filmalap)
hozzászólás | nyomtatható verzió

Elsőfilmes magyar koprodukció az Un Certain Regard-ban
2017-04-14 14:38 |


Kristóf György első játékfilmje, a Filmalap támogatással készült Out a Cannes-i Filmfesztivál Un Certain Regard válogatásába kapott meghívást. Az Out egy ötvenen túli férfi kelet-európai utazásának és útkeresésének története abszurd humorral elmesélve.
A szlovák-magyar-cseh-francia-lett koprodukció készítésében számos magyar alkotó vett részt. A főszerepben Terhes Sándor látható, a film operatőre Pohárnok Gergely, a társforgatókönyvíró Horváth Eszter és Papp Gábor, az egyik vágója Dunai László volt.
A kassai születésű Kristóf György a miskolci egyetem hallgatója volt, majd a prágai FAMU-n végzett filmrendező szakon, Out című filmtervével 2015-ben részt vett a cannes-i filmfesztivál Atelier elnevezésű filmterv-fejlesztő fórumán.
Az Out a KMH Film koprodukciójában készült a Filmalap 44 millió forintos gyártási támogatásával, magyar koproducere Pusztai Ferenc, Taschler Andrea és Lovas Nándor volt.
Az Out a Vertigo Média forgalmazásában június 15-től látható a magyar mozikban.

(forrás: Magyar Nemzeti Filmalap)
hozzászólás | nyomtatható verzió

Cannes-ban debütál a magyar vizsgafilm
2017-04-14 14:35 |


Az idén 70. jubileumát ünneplő Cannes-i Filmfesztivál kihirdette a vizsga- és diplomafilmeket felvonultató Cinéfondation válogatást. A Színház- és Filmművészeti Egyetem (SZFE) filmrendező mesterképzésén Enyedi Ildikó osztályában tanuló Szentpéteri Áron vizsgafilmje, a Láthatatlanul is meghívást kapott a rangos programba.
Teljes sötétben kezdődik a Láthatatlanul című félórás rövidfilm, egy olyan kiállításon, ahol a látóknak lehetőségük van kipróbálni, milyen fény nélkül tapasztalni a világot. Itt találkozik egymással Anna, aki a pasijával érkezik a kiállításra, és Balázs, a vak tárlatvezető. A találkozást máshogy élik meg, de mindkettőjükben nyomot hagy. Vajon mit kezdenek ezzel, amikor újra találkoznak? „A legnyilvánvalóbb kérdéseken túl – mint például a viszonyulás a fogyatékkal élőkhöz, vagy, hogy megpróbáljuk vizualizálni egy vak ember érzékelését – sokkal jobban érdekeltek a történet univerzálisabb, emberi vonatkozásai. Vágyak, szorongások, kíváncsiság, bizonytalanság, mindaz, ami ugyanúgy működik, ha lát az ember, és akkor is, ha nem.” – vallja a forgatókönyvet is jegyző rendező.
A Láthatatlanul-t egy személyes élmény és a Barkó Tamás vakon született mozgásművésszel való találkozás inspirálták, aki Józsa Bettina pályakezdő színésznővel együtt a film főszereplője, mellettük pedig Ladányi Jákob és Ócsváry Áron játszik. A filmet Szentpéteri Áron írta és rendezte, az operatőre Dévényi Zoltán, vágója Vághy Anna, a hangdizájnere Horváth Andor volt, a látványért Ninausz Anna, a jelmezért pedig Rubi Anna felelt. A film producerei Szentpéteri Áron, Mécs Mónika és Muhi András, valamint Muhi András Pires.
Szentpéteri Áron korábbi tanulmányait és rövidfilmjeit (Nagymosás, 2013; Delfinkirály, Friss Hús, Zsűri különdíj, 2014) követően 2015 szeptembere óta a Színház- és Filmművészeti Egyetem hallgatója. A Láthatatlanul a mesterképzésen készült első éves vizsgafilmje, jelenleg pedig már a diplomafilmjén dolgozik, melyet nyáron tervez forgatni Berlinben.
A cannes-i Cinéfondation zsűrijének elnöke idén az Arany Pálma és Európai Filmdíj nyertes román sztárrendező Cristian Mungiu (4 hónap, 3 hét, 2 nap, Dombokon túl, Érettségi) lesz. A vizsga- és diplomafilmeket bemutató rangos programban korábban Mundruczó Kornél, Kocsis Ágnes, Szimler Bálint, Kárpáti György Mór és Andrasev Nadja szerepelt.

(forrás: Magyar Nemzeti Filmalap)
hozzászólás | nyomtatható verzió

A Számi vér nyerte a 24. Titanic Nemzetközi Filmfesztivált
2017-04-13 01:19 |


A svéd Amanda Kernell lenyűgöző elsőfilmes alkotása, a Számi vér (Sami Blood) című svéd-norvég- dán játékfilm nyerte a 24. Titanic Nemzetközi Filmfesztivál Hullámtörők-díját. A 2017. április 6-13. között Budapesten rendezett filmes mustrán idén hét – egy fülöp- szigeteki-katari és egy amerikai misztikus thriller, egy angol-magyar- francia misztikus dráma, egy svéd-norvég- dán és egy spanyol alkotás, valamint egy luxemburgi–belga–francia és egy dán-izlandi dráma – film versenyzett a Hullámtörők- díjért. A fesztiválon csütörtökön még lesznek versenyen kívüli vetítések.
Április 12-én este az Anker’t Barban, a 24. Titanic záró gáláján adták át a Hullámtörők-díjat. A Frédéric Strauss francia kritikusból, Dragomán György íróból és Enyedi Ildikó Arany Medve-díjas rendezőből álló háromtagú zsűri elmondta, hogy „Rövid beszélgetés után egyhangúlag a Számi vért választottuk. Úgy éreztük, ez a film oldotta meg a legszebben a maga elé tűzött szívszorítóan összetett feladatot. A saját számi kultúráját és nyelvét elhagyni és a többségi svéd kultúrába beolvadni próbáló ElleMarja története szépen adagolt költői figyelemmel mutatja meg, hogy milyen fájdalmas áldozatot jelent az anyanyelvtől és az otthontól való elszakadás. A filmben néha felhangzó és sokszor félbeszakadó számi dalok, a jojkák egyszerre a beszéd és a hallgatás szimbólumai, arról beszélnek, amiről a legnehezebb beszélni, a történelemmel, a múlttal és a felelősséggel való szembenézésről. Bármilyen fájdalmas is a kultúrák közötti út, oda és vissza is meg lehet és meg kell tenni, mert a film tanúsága szerint az út végére még az is megtörténhet, hogy jobban megértjük egymást és önmagunkat. A Számi vér egy olyan ballada-jojka ami azután is sokáig ott zeng bennünk, hogy kijöttünk a moziból.”
A Számi vér (Sami Blood) című svéd-norvég- dán játékfilm felkavaró történet a felnövésről. A 14 éves Elle Marja számi származású rénszarvaspásztor, egy kisebbségi közösség tagja. Az 1930-as években tomboló rasszizmus és az iskolában történő rasszkutatási vizsgálatok miatt egyre inkább elvágyódik életéből. Hogy megvalósíthassa álmait, más identitást kell keresnie, és minden kapcsolatot meg kell szakítania családjával és kultúrájával. A svéd Amanda Kernell lenyűgöző elsőfilmes alkotása Velencében és Thessalonikiben is nagy figyelmet keltett.
A 2005 óta versenyfesztiválként is működő Titanicon a Számi vér mellett két misztikus thriller - a Végzetes lövés (Birdshot) című fülöp-szigeteki- katari film és az amerikai Sarah Adina Smith Buster két élete (Buster's Mal Heart) című, fekete humorral fűszerezett, vakmerő alkotása -, Robert Pattinson főszereplésével a Magyarországon forgatott az Egy vezér gyermekkora (The Childhood of a Leader) című angol-magyar- francia dráma, a spanyol Jonathan Cenzual Burley A pásztor (The Shepherd) című filmje, a Nehéz szívvel (Heartstone) című dán-izlandi dráma és Laura Schroeder melankolikus indie poppal aláfestett Gát (Barrage) című luxemburgi–belga–francia drámája versenyeztek a Hullámtörők-díjért.
2017. április 6-13. között Budapesten, három helyszínen futott és hat kategóriába osztva 34 filmet mutatott be a 24. Titanic Nemzetközi Filmfesztivál. Holnap, április 13-án a Toldi moziban 18.30-kor a Nyers, 20.30-kor pedig a koreai Kokszongi sirató című filmeket vetítik. Az Uránia Nemzeti Filmszínházban 18:30-kor Jeff Nichols Oscar-jelölt Loving című alkotását láthatja a közönség, 21 órakor pedig Jim Jarmusch Gimme Danger című zenés dokumentumfilmjét a hamarosan 70. születésnapját ünneplő Iggy Popról és az 50 éve alakult
Stooges-ról.

(forrás: a fesztivál sajtóközleménye)
hozzászólás | nyomtatható verzió

Nyers pótvetítés - Április 20-án este 20.30-kor az Urániában
2017-04-13 01:13 |


A 24. Nemzetközi Titanic Filmfesztivál egyik legnépszerűbb filmje a Nyers (Raw) című francia arthouse horror, mely megnyerte a FIPRESCI-díjat a tavalyi Cannes-i Filmfesztiválon és Torontóban is nagy visszhangot keltett, hisz a nézők közül többen elájultak. A hatalmas érdeklődésre való tekintettel a Titanic pótvetítést szervez a filmből. Egy héttel a fesztivál zárása után, április 20-án este 20.30-kor az Urániában újra levetítik, jegyek már most kaphatóak!

A fiatal, tehetséges elsőfilmes rendező, a francia Julia Ducournau nagy port felvert, felkavaró filmjében Justine családjában mindenki állatorvos és vegetáriánus. Ő is beiratkozik az állatorvosi egyetemre, ahol ismeretlen, könyörtelen és veszedelmesen csábító világ fogadja. Az első hetek beavatási szertartásai során a beilleszkedési vágytól hajtva megtagadja a családi törvényeket, és nyers húst eszik. Nem várt és iszonyú következményekkel kell szembesülnie, mikor felébred eddig szunnyadó, igazi énje. Bár kétségtelen, a film naturalista részekben bővelkedik, és csak erős idegzetűeknek ajánlott, a horror kötelező kellékei, mögött egy érzékeny felnövéstörténet bontakozik ki.
A csak 18 éven felülieknek ajánlott film még egyszer látható a Titanic Filmfesztiválon, április 13-án 18:30-kor a Toldi moziban, amire minden jegy elkelt már, így érdemes már most megváltatni a jegyet az április 20-a este 20.30-as pótvetítésre az Uránia Nemzeti Filmszínházba! A pótvetítés a UIP Dunafilm és az Uránia Nemzeti Filmszínház támogatásával jöhetett létre.

(forrás: a fesztivál sajtóközleménye)
hozzászólás | nyomtatható verzió


Impresszum  |  Kapcsolat  |  Médiaajánlat

Elhunyt Jonathan Demme, A bárányok hallgatnak rendezője
2017-04-27 10:26 |

Mundruczó filmje a jubileumi cannes-i versenyprogramban
2017-04-14 14:42 |

Elsőfilmes magyar koprodukció az Un Certain Regard-ban
2017-04-14 14:38 |

Cannes-ban debütál a magyar vizsgafilm
2017-04-14 14:35 |

A Számi vér nyerte a 24. Titanic Nemzetközi Filmfesztivált
2017-04-13 01:19 |

Nyers pótvetítés - Április 20-án este 20.30-kor az Urániában
2017-04-13 01:13 |

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
A titokzatos szerető


Pompeji


A plebejus herceg


Műkincsvadászok


Maisie tudja




SZAVAZÁS
A legjobb film Oscarjára jelölt, és a magyar mozikban bemutatott hét film közül melyiknek adtad volna a díjat?
Amerikai mesterlövész
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
A Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
A mindenség elmélete
Sráckor
Whiplash
ARCHÍVUM


Kiemelt támogatónk a Nemzeti Kulturális Alapprogram

Partnereink